یک نوشیدنی معجزه‌گر برای پیشگیری از سرطان و بیماری‌های کبدی



نوشیدنی معجزه‌گر,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
کافئین موجود در قهوه، با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های کبدی اعم از سرطان کبد، هپاتیت، فیبروز و سیروز، می‌تواند به عملکرد صحیح این اندام کمک کند. 

 به گزارش خبرانلاین؛  قهوه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های دنیاست و همین مسئله سبب شده تا تحقیقات بسیاری در مورد اثرات مثبت و منفی آن برای سلامتی صورت گیرد. ارتباط بین قهوه و کبد، یک رابطه مثبت و سرشار از سلامتی است. مصرف قهوه با فعالیت آنزیم‌های کبدی ارتباط معکوس دارد.

 

مصرف قهوه به خصوص در درمان بیماری کبد چرب غیر الکلی مفید است. بیماری کبد چرب غیر الکلی زمانی رخ می‌دهد که چربی اضافی در سلول‌های کبد تجمع پیدا کند. این بیماری در افرادی که دارای اضافه وزن هستند یا دیابت و کلسترول بالا دارند، رایج‌تر است و با گذشت زمان باعث سیروز یا زخم کبد و در نهایت سرطان کبد یا نارسایی کبد می‌شود.

 

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که زیاد قهوه می‌نوشند، کمتر در معرض ابتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی هستند. در افرادی که سابقه بیماری کبد چرب غیر الکلی دارند، نوشیدن منظم قهوه احتمال ابتلا به سیروز را کاهش می‌دهد. هم‌چنین در میان افراد مبتلا به سیروز، کسانی که قهوه بیشتری می‌نوشند کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از این بیماری هستند.

 

به نظر می‌رسد قهوه به طور کل در برابر مشکلات کبدی، نقش محافظتی دارد؛ شواهدی وجود دارد که اثبات می‌کند مصرف قهوه برای افراد مبتلا به هپاتیت C (ویروس عامل سیروز و سرطان کبد) بسیار مفید است.

 

نوشیدنی معجزه‌گر,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی

 

قهوه چگونه به حفظ سلامت کبد کمک می‌کند؟ 

مصرف حداقل سه فنجان قهوه در روز به منظور جلوگیری از مشکلات کبدی توصیه می‌شود. اگر هپاتیت یا بیماری کبد چرب دارید، می‌توانید این مقدار را به پنج یا شش فنجان در روز افزایش دهید.

 

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در قهوه به بدن کمک می‌کنند تا با رادیکال‌های آزاد، که عامل استرس اکسیداتیو هستند، مبارزه کند. هر فنجان قهوه حاوی ۲۰۰ تا ۵۵۰ میلی‌گرم آنتی‌اکسیدان است. دریافت این میزان آنتی‌اکسیدان در مبارزه با سرطان کبد، بیماری کبد چرب الکلی و غیر الکلی و هپاتیت C نقش بسزایی دارد.

 

تا جایی که ممکن است قهوه را بدون مواد افزودنی مصرف کنید و از افزودن خامه و شکر بپرهیزید. از آنجا که افراد مبتلا به بیماری کبد چرب اغلب مشکلاتی مانند دیابت و چاقی دارند، مهم است که چربی و شکر اضافی به قهوه خود اضافه نکنند.

 

چگونه کبدی سالم داشته باشیم؟

 

نوشیدن قهوه راهی ساده برای حفظ سلامت کبد است؛ چرا که این عضو را در برابر ویروس‌های هپاتیت A و هپاتیت B که هر دو به کبد آسیب می‌زنند، به نوعی واکسینه می‌کند.

 

داشتن رژیم غذایی سالم نیز یکی از راه‌های حفظ سلامت کبد است. کبد اولین عضوی است که غذاهای مصرفی را متابولیزه می‌کند. مصرف مواد غذایی حاوی قند بالا و چربی اشباع‌شده در مقادیر زیاد می‌تواند منجر به بیماری کبد چرب شود. هم‌چنین نوشیدن زیاد الکل می‌تواند آسیب دائمی به کبد آسیب وارد کند و موجب سیروز شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------