زیست‌حسگر نانویی برای تشخیص ویروس کرونا ساخته شد



زیست‌حسگر نانویی,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
محققان به تازگی زیست‌حسگر نانویی ساختند که به‌طور همزمان می‌تواند سیگنال‌های مربوط به پروتئین و آر ان ای( RNA) را در ویروس کرونا شناسایی کند. 

به گزارش ایرنا، پژوهشگران این نانوزیست‌حسگر را برای تشخیص سیگنال‌های زیستی پروتئین و آر ان ای ویروس کرونا استفاده کردند و با موفقیت آن را شناسایی کردند.

 

این دستاورد با همکاری شرکت زیمنس، شرکت پاراگراف، دارپا و چند مرکز تحقیقاتی دیگر به دست آمده است .

 

براساس گزارش یاهو فاینس،‌ دکتر کیانا آران مدیر ارشد نوآوری در شرکت پاراگراف گفت: داشتن پلتفرم فناوری واحد که می‌تواند همزمان پروتئین و آنالیت‌های DNA/RNA را در یک دستگاه در مقیاس کوچک شناسایی کند، یک پیشرفت تکنولوژیکی بزرگ است. اگرچه در ابتدا این فناوری برای تشخیص عفونت‌های ویروسی استفاده می‌شود، اما با گذشت زمان برای انواع دیگر بیماری‌ها نیز قابل استفاده خواهد بود.

 

سایمون توماس مدیرعامل پاراگراف هم اظهار داشت: این پروژه در طول همه‌گیری کووید۱۹ برای تقویت فناوری‌هایی که می‌توانند به سرعت برای شناسایی بیماری‌های جدید به کار گرفته شوند، آغاز شد و یک پلتفرم تشخیص مراقبت چندگانه انعطاف پذیر برای هر بیماری در همه‌گیری آینده خواهد بود.

 

وی افزود: با شرکای دیگر در این پروژه، این تیم تحقیقاتی در سن دیگو آمریکا این پروژه را با موفقیت انجام داد و هدف تعیین شده توسط دارپا را به انجام رساند. مهم تر از آن، این پیشرفت جدید همراه با توانایی منحصر به فرد پاراگراف برای تولید انبوه الکترونیک مبتنی بر گرافن با فرآیندهای نیمه‌هادی استاندارد، نشان‌دهنده آغاز یک راه جدید است. راهنمایی برای آنچه که در آزمایش‌های بخش سلامت امکان‌پذیر است.

 

تام ویلسون از شرکت پاراگراف نیز تاکید کرد: تا این مرحله، تست پی سی آر (PCR) پایه اصلی تشخیص DNA/RNA بوده است که در هر مقیاسی انجام می‌شود. با این حال، این فناوری به عنوان یک منبع مراقبتی مناسب یا سریع در دسترس همه نبوده است. همراه با آن، آزمایش‌های جریان جانبی آنتی‌بادی/آنتی ژن هستند. ابزارهای پیشرو برای تشخیص سریع پروتئین، به تنهایی نمی‌توانند دقت را در سطح آزمایشگاهی ارائه دهند. نتیجه این پروژه نشان‌دهنده نسل اول یک پلتفرم مولتیومیک جدید است که با دقت بالا می‌تواند سطح جدیدی از تشخیص بیماری را ایجاد کند.

 

روش مولتیومیکس جدید پاراگراف بر اساس پلتفرم BPU (واحد پردازش سیگنال زیستی) آنها است و در حال حاضر فقط برای استفاده تحقیقاتی در دسترس است. این شرکت فعالانه به دنبال همکاری برای توسعه برنامه‌های کاربردی جدید بر روی این پلتفرم است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------