ارتباط مشکلات خواب با بروز فکر خودکشی در نوجوانان



 خودکشی در نوجوانان,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
قبلاً مشخص شده بود که خواب کافی برای سلامتی حیاتی است، اما اکنون تحقیقات جدید نشان می دهد که داشتن اختلال خواب با افکار خودکشی در کودکان، نوجوانان و جوانان مرتبط است. 

به گزارش  مهر به نقل از مدیسن نت، نویسندگان این مطالعه پیشنهاد کردند که درمان این مشکلات خواب می‌تواند راهی برای بهبود سلامت روان آنها باشد.

 

«ملیندا کیسمنت»، سرپرست تیم تحقیق و دانشیار روانشناسی در دانشگاه اورگن، می‌گوید: «مردم اغلب اختلالات خواب را به عنوان نشانه‌ای از سایر مشکلات سلامت روان مانند افسردگی یا اضطراب تصور می‌کنند. اما مشکلات خواب همچنین می‌تواند به اضطراب، اختلالات خلقی و خطر خودکشی منجر شوند.»

 

محققان سوابق بخش اورژانس را برای نمونه‌ای از کودکان، نوجوانان و جوانان ۶ تا ۲۴ ساله بررسی کردند.

 

محققان دریافتند جوانانی که اختلال خواب داشتند سه برابر بیشتر از افرادی که اختلال خواب نداشتند در بخش اورژانس با افکار خودکشی بستری شدند.

 

به گفته محققان، غربالگری جوانان از نظر اختلالات خواب در اورژانس می‌تواند نشانه‌ای از خطر خودکشی باشد.

 

به گفته نویسندگان این مطالعه، شناسایی و درمان این موارد می‌تواند سلامت روان را بهبود بخشد و خطر خودکشی را کاهش دهد، حتی زمانی که افراد راحت در مورد چالش‌های سلامت روان خود صحبت نمی‌کنند.

 

خودکشی یکی از علل اصلی مرگ و میر نوجوانان و جوانان است. به گفته اتحادیه ملی بیماری‌های روانی، از هر پنج دانش آموز دبیرستانی در ایالات متحده، یک نفر به طور جدی به خودکشی فکر کرده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------