ابتلای حدود ۳۶ میلیون نفر به کووید طولانی در اروپا



سازمان جهانی بهداشت,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت (WHO) در اروپا روز گذشته (سه‌شنبه) گفت که حدود ۳۶ میلیون نفر در اروپا ممکن است مشکلات بهداشتی مرتبط با کووید طولانی را تجربه کرده باشند. 

 به گزارش ایسنا به نقل از «نشنال نیوز»، با دور شدن توجه‌ها از فاز شیوع همه‌گیری کووید۱۹، اکنون مشکلات و عوارض طولانی مدت این بیماری بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

 

«هانس کلوگه»، مدیر منطقه‌ای اروپا در سازمان جهانی بهداشت گفته است که کووید۱۹ هنوز باعث حدود ۱۰۰۰ مرگ در هفته در سراسر منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت می شود اما به دلیل کاهش در تعداد کشورهایی که به طور منظم تلفات را به سازمان بین‌المللی گزارش می‌دهند، این رقم دستکم گرفته شده است.

 

دکتر کلوگه گفت: کووید طولانی یک وضعیت پیچیده است که ما هنوز در مورد آن اطلاعات بسیار کمی داریم.

 

او گفت که تقریباً ۳۶ میلیون نفر در اروپا ممکن است در طول سه سال اول همه‌گیری کووید۱۹ به مشکلات سلامتی طولانی‌مدت ناشی از عفونت‌های ویروس کرونا مبتلا شده باشند.

 

مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا گفت: در حالی که کووید۱۹ ممکن است دیگر یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی جهانی نباشد اما این بیماری از بین نرفته است.

 

به گفته وی، تا زمانی که تشخیص و درمان جامع برای کووید طولانی ایجاد نکنیم، هرگز واقعاً از این بیماری همه گیر بهبود نخواهیم یافت.

 

بیشتر مردم به سرعت پس از ابتلا به کووید۱۹ بهبود می یابند اما افراد دیگری هم هستند که پس از مدتی از ابتلا به این بیماری خستگی مداوم، تنگی نفس و مه مغزی را گزارش می کنند.

 

دکتر کلوگه گفت: تحقیقات دانشگاه واشنگتن در ایالات متحده نشان می دهد که از هر ۳۰ نفر از ۹۰۰ میلیون ساکن منطقه اروپایی سازمان جهانی بهداشت، یک نفر در سه سال گذشته کوویدطولانی را تجربه کرده است.

 

سازمان جهانی بهداشت در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------