افزایش مرگ‌های ناشی از مصرف الکل در تهران



 مرگ‌های ناشی از مصرف الکل,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
رئیس سازمان پزشکی قانونی استان تهران از افزایش آمار مرگ‌های ناشی از مسمومیت با الکل در استان تهران خبر داد. 

به گزارش ایسنا، مهدی فروزش در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در اداره کل پزشکی قانونی استان تهران برگزار شد، به تشریح آمارهایی از اقدامات پزشکی قانونی پرداخت و گفت: در دوماهه ابتدایی سال جاری ۷۲۱۳ نفر در تصادفات رانندگی رخ داده در تهران دچار مصدومیت شدند که این آمار در مقایسه با گذشته افزایش ١٨.٧ درصدی را نشان می‌دهد.

 

وی درباره متوفیان حوادث رانندگی در این مدت نیز اظهار کرد: ٢٢٧ نفر در فروردین و اردیبهشت ماه سال ١۴٠٢ در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که این تعداد در دو ماهه نخست سال ١۴٠١ نیز دقیقا همین تعداد بود.

 

افزایش ٣۶.٨ درصدی مرگ ناشی از مصرف الکل در تهران

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در پاسخ به پرسش ایسنا درباره آمارهای مربوط به مسمومیت با الکل در استان تهران گفت: در دو ماهه نخست سال ١۴٠١ مجموعا ١٩ نفر به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف الکل جان خود را از دست دادند که شش نفر به دلیل مصرف اتانول و ١٣ نفر نیز به دلیل مصرف متانول بوده است.

 

وی ادامه داد: متاسفانه در دو ماه نخست سال‌جاری این آمار با افزایش ٣۶.٨ درصدی در تهران مواجه بود و ٢۶ مورد فوتی ناشی از مصرف الکل به ثبت رسید که ٢٢ مورد درپی مصرف متانول و چهار مورد به دنبال مصرف اتانول بوده است.

 

وی درباره تفاوت میان اتانول و متانول نیز گفت: اتانول همان الکل خوراکی است که برخی برای سرخوشی هم از آن استفاده می‌کنند اما متانول الکل صنعتی و خطرناکی است که مصرف آن مرگ آور است.

 

مدیرکل سازمان پزشکی قانونی استان تهران با بیان اینکه اظهارنظرهای پزشکی قانونی جزو مهمترین اقدامات کارشناسی محسوب می‌شود، گفت: پزشکی قانونی بازوی توانمند قوه قضاییه است. دو سیاست راهبردی و اصولی در سازمان پزشکی قانونی مد نظر قرار گرفته است تا در خدمات رسانی به مردم تسهیل شود.

 

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با اشاره به خدمات ارائه شده در سال ١۴٠١ گفت: در طی سال گذشته با حدود ۲۴۳ هزار و ۶۲۵ پرونده که نسبت به سال ۱۴۰۰، افزایش ۹.۳ درصدی داشته است، ارائه خدمات داشتیم. این رشد ارائه خدمات در میانگین کشوری ۸.۴ بوده است و این نشان دهنده تلاش اداره کل پزشکی قانونی استان تهران نسبت به کشور است.

 

آمار نزاع در دو ماهه امسال

وی با اشاره به معاینات نزاع جسمانی گفت: از ۲۴۳ هزار پرونده که در سال گذشته بررسی شده است، ۱۰۳ هزار و ۹۰۰ پرونده مربوط به معاینات نزاع جسمانی بوده که نسبت به سال ۱۴۰۰، رشد ۷.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

 

وی درباره آمار نزاع در دو ماهه امسال هم گفت: ١٧هزار و ٩٧٧ نفر در فروردین و اردیبهشت امسال به دلیل نزاع به مرکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند که رشد ١١.۶ درصدی داشته است.

 

بررسی حدود ۱۵ هزار پرونده همسرآزاری 

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران درباره همسرآزاری نیز گفت: از کل پرونده‌های بررسی شده، ۱۴ هزار و ۸۶۷ پرونده مربوط به پرونده‌های همسر آزاری بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۰، ۹.۳ درصد کاهش داشته است. عمده این پرونده ها شامل زنانی است که مورد آزار و اذیت جسمانی قرار گرفته‌اند ، البته مواردی معدود و اندکی وجود دارد که مردان نیز مورد آزار قرار گرفته‌اند.

 

وی درباره آمار تصادفات گفت: معاینات مربوط به مصدومان ناشی از نزاع و معاینات مربوط به مصدومان ناشی از تصادفات، حجم بالایی از پرونده‌های ما را تشکیل می‌دهند. در سال گذشته از مجموع پرونده‌ها، ۴۲ هزار و ۲۴۲ پرونده درخصوص پرونده‌های مصدومان تصادفات بوده که ۱۶.۹ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است.

 

فروزش درباره آمار حوادث کار نیز تصریح کرد: ۲ هزار و ۹۴۱ پرونده معاینه بالینی حوادث کار در سال گذشته داشتیم که ۱۳.۸ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش داشته است.

 

عدم موافقت با سقط درمانی ۴۳۰ پرونده طبق قانون جوانی جمعیت و به ریاست یک قاضی

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران درباره سقط درمانی گفت: مجموع پرونده‌هایی که درخصوص سقط درمانی تشکیل شده، یکهزار و ۶۴۶ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است که نسبت به سال ۱۴۰۰، ۴.۵ درصد کاهش داشته است. همچنین از بین این پرونده‌های تشکیل شده با هزار و ۲۲۲ مورد سقط درمانی موافقت شده است و حدود ۴۳۰ پرونده با عدم موافقت سقط توسط تیم پزشکی قانونی که براساس قانون جوانی جمعیت به ریاست یک قاضی تشکیل می شود، مواجه بوده است. 

 

وی درباره مرگ‌های ناشی از برق گرفتگی گفت: در سال ۱۴۰۱، در مجموع ۱۲۵ پرونده مربوط به متوفیان ناشی از برق گرفتگی داشتیم که نسبت به سال ۱۴۰۰ تفاوتی نداشته است. همچنین درخصوص پرونده‌های متوفیات ناشی از غرق شدگی در سال گذشته ۷۷ پرونده مورد بررسی قرار گرفته که نسبت به سال ۱۴۰۰، ۱۳ درصد بوده است. درخصوص مرگ ناشی از مسمومیت با گاز منوکسید کربن نیز یکی از موضوعاتی است که به سازمان پزشکی قانونی ارجاع داده می شود و در سال گذشته ۱۱۳ پرونده در این خصوص تشکیل شد که در سال ۱۴۰۰، ۱۸۴ مورد بوده که ۳۸.۶ درصد کاهش داشته است.

 

رشد ۲۴ درصدی پرونده‌ مرگ‌های ناشی از سوختگی 

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران درباره پرونده‌های ناشی از سوختگی نیز اظهار کرد: در سال گذشته ۳۶۱ مورد مرگ ناشی از سوختگی بررسی شده است که نسبت به سال ۱۴۰۰، رشد ۲۴.۹ درصدی داشته است.

 

به گفته وی در مجموع معاینات اجساد ارجاع شده در سال ۱۴۰۱ به سالن تشریح شامل ۱۴ هزار و ۵۳۸ پرونده متوفیان بوده که در سال ۱۴۰۰، ۱۴هزار و ۶۵۰ بوده است که ۸ دهم درصد کاهش داشته‌ایم در حالی که این میزان در میانگین کشور پنج درصد افزایش داشته است.

 

ادامه دارد

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------