درمان سه دهک اول جامعه رایگان شد/تامین اجتماعی: نسخه کاغذی بیمار نباید آزاد محاسبه شود



وزیر بهداشت,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
وزیر بهداشت از رایگان شدن تمام خدمات بستری و سرپایی سه دهک اول جامعه در مراکز و بیمارستان های دولتی خبر داد. 

 به گزارش فارس، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، گفت: در دولت مردمی، پیش از این ۵ دهک نخست جامعه تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفته بودند و از این پس علاوه بر بیمه رایگان، با تصویب دولت همه خدمات بستری و سرپایی این سه دهک در مراکز درمانی و بیمارستان‌های دولتی رایگان خواهد بود.

 

 وزیر بهداشت افزود: ۱۰۰  درصد حق بیمه افراد واقع در ۳ دهک اول درآمدی، از سوی دولت پرداخت می‌شود.

 

وزیر بهداشت، تعیین افراد مشمول دهک‌های درآمدی یک تا سه  را با وزارت رفاه و  پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان دانست.

 

عین اللهی همچنین به همه دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور دستور داد سامانه‌های الکترونیک بیمارستانی و سرپایی را هر چه سریعتر برای اجرای دستورالعمل وزارت بهداشت در این خصوص آماده و هماهنگ کنند.

 

وزیر بهداشت,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
 

تامین اجتماعی: نسخه کاغذی بیمار نباید آزاد محاسبه شود

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی در خصوص محاسبه «آزاد» نسخ کاغذی بیمه‌شدگان توضیحاتی مهم ارائه داد.

 

به گزارش ایسنا، مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون برنامه و بودجه سالیانه و ابلاغی شورای عالی بیمه، به داروخانه‌ها و مراکز پاراکیلینیک اجازه داده شده تا نسخ کاغذی را تا سقف ۲۰ درصد بپذیرند می‌گوید: در هیچ شرایطی آزمایشگاه و داروخانه نمی‌تواند نسخه بیمار را به دلیل کاغذی بودن، «آزاد» محاسبه کنند.

 

شهرام غفاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در مواردی که پزشکان نسخ را به دلایلی همچون اختلال در اینترنت یا قطعی برق، به صورت کاغذی می‌نویسند، به داروخانه‌ها و مراکز پاراکیلینیک اجازه داده شده تا نسخ کاغذی را تا سقف ۲۰ درصد بپذیرند، تاکید کرد: بر اساس قانون برنامه وبودجه سالیانه و ابلاغی شورای عالی بیمه، بیشتر از ۲۰ درصد نسخ دریافتی توسط داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها نباید به صورت کاغذی باشد و سازمان تامین اجتماعی نیز این موضوع را به مراکز طرف‌قرارداد ابلاغ و اعلام کرده است.

 

وی ادامه داد: تاکنون نیز بیشتر از ۲۰ درصد نسخ دریافتی توسط آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌ها به صورت کاغذی نبوده است.

 

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی در پاسخ به این سوال که آیا آزمایشگاه‌ها، داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک در صورتی که نسخ بیمار به صورت کاغذی نوشته شده باشد اجازه دارند نسخه را به صورت آزاد حساب کنند یا خیر؟ افزود: برخی آزمایشگاه‌ها به دلیل اینکه به ۲۰ درصد نسخ کاغذی نرسند از همان ابتدا نسخه کاغذی را قبول نمی‌کنند و از بیمار می‌خواهند پزشک نسخه‌شان را به صورت الکترونیک بنویسد. البته سوالی که داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها از قانونگذار دارند این است که این بخش‌ها از کجا بدانند چه زمانی به سقف ۲۰ درصد می‌رسند؟.

 

غفاری یادآور شد: البته در هیچ شرایطی آزمایشگاه و داروخانه نمی‌تواند نسخه کاغذی بیمار را آزاد محاسبه کند، چراکه این کار خلاف قانون است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------