ایران در جراحی با ربات ۲۰ سال از دنیا عقب است



جراحی با ربات ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
عضو هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ، نسبت به تبعات فاصله علمی‌ پزشکان و اساتید ایرانی با دنیا هشدار داد. 

 به گزارش خبرگزاری مهر، علی جعفریان گفت: در برخی موارد فاصله علم ما به قدری با دنیا زیاد شده که قابل مقایسه نیست مثل جراحی رباتیک.

 

وی افزود: وقتی در ایران ربات نداریم و هیچ کسی نمی‌تواند به خارج از کشور برود و جراحی با ربات را یاد بگیرد، عملاً ۲۰ سال از دنیا در این حوزه عقب هستیم.

 

رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: ممکن است جراح رباتیک بسازیم اما اینکه به مرحله کلینیکال برسیم سال‌ها فاصله داریم.

 

وی افزود: در کشور ما استفاده از پیشرفت صنعت فناوری رباتیک در حد بازار آموزشی قابل استفاده است اما جراحی رباتیک در دنیا از ۲۰ سال پیش شناخته شده است و به صورت روتین انجام می‌گیرد.

 

جعفریان گفت: در هر حال، شرایط خوبی در محیط آکادمیک به ویژه در گروه پزشکی در حوزه ارتباطات بین المللی نداریم.

 

وی افزود: حتی پزشکانی که در محیط دانشگاهی نیستند می‌توانستند با شرکت در کنگره‌ها از فرصت بازآموزی در محیط فراتر از محیط بازآموزی ما استفاده کنند اما این فرصت فراهم نیست و محیط دانشگاه هم به گونه‌ای نیست که فرایند را تسهیل کند که متأسفانه افت کیفیت را به دنبال خواهد داشت.

 

عضو هیأت مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ، با بیان اینکه در حال حاضر اعضای هیأت علمی جوان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تقریباً امکان شرکت در کنگره‌های خارجی و گذراندن دوره فرصت مطالعاتی را ندارند، گفت: امکان شرکت اعضای هیأت علمی جوان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مجامع علمی بین المللی و گذراندن دوره فرصت مطالعاتی تقریباً به سمت صفر سوق پیدا می‌کند چرا که این افراد از پس هزینه‌ها بر نمی‌آیند و دانشگاه‌ها نیز به جهت افزایش هزینه‌ها نمی‌توانند حمایت بیشتری کنند.

 

وی افزود: نبود حمایت‌های مؤثر از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی و دغدغه مالی دو مؤلفه مهمی است که هیأت علمی‌های جوان ما نتوانند در مجامع علمی بین المللی و گذراندن دوره فرصت مطالعاتی شرکت کنند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------