کابوس‌های کرونا تمام‌ شدنی نیست / این بیماری ترسناک مبتلایان به کووید را درگیر می‌کند



سندرم گیلن,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
عفونت کووید با افزایش قابل ملاحظه خطر ابتلاء به سندرم گیلن باره در شش هفته بعد مرتبط است. سندرم گیلن باره یک بیماری نادر است که در آن سیستم ایمنی یک حمله نادرست به بافت عصبی خود بدن انجام می‌دهد. علائمی مانند ضعف و گزگز در اندام‌ها، مشکل در راه رفتن و حتی فلج ایجاد می‌کند.

اعتمادآنلاین نوشت: عفونت کووید می‌تواند خطر حمله نادر سیستم ایمنی به اعصاب بدن را افزایش دهد.

 

یک مطالعه جدید بزرگ نشان می‌دهد که عفونت کووید می‌تواند خطر حمله نادر سیستم ایمنی به اعصاب بدن را افزایش دهد، اما واکسیناسیون ممکن است از این حمله جلوگیری کند.

 

این مطالعه که بر روی بیش از ۳ میلیون بزرگسال و نوجوان انجام شد، نشان داد که عفونت کووید با افزایش قابل ملاحظه خطر ابتلاء به سندرم گیلن باره در شش هفته بعد مرتبط است.

 

سندرم گیلن باره یک بیماری نادر است که در آن سیستم ایمنی یک حمله نادرست به بافت عصبی خود بدن انجام می‌دهد. علائمی مانند ضعف و گزگز در اندام‌ها، مشکل در راه رفتن و حتی فلج ایجاد می‌کند.

 

محققان می‌گویند تعجبی ندارد که کووید احتمال ابتلاء به سندرم گیلن باره را افزایش دهد: وقتی این بیماری رخ می‌دهد، اغلب در هفته‌های بعد از عفونت تنفسی یا روده‌ای رخ می‌دهد. محققان بر این باورند که این عارضه به این دلیل است که این عفونت معمولی، در موارد نادر، یک پاسخ ایمنی بد ایجاد می‌کند.

 

یافته اصلی دیگر این مطالعه این است: سندرم گیلن باره در افرادی که اخیراً علیه کووید واکسینه شده بودند کمتر از افرادی بود که واکسینه نشده بودند.

 

این مطالعه نشان داد که وقتی افراد شرکت کننده، واکسن کووید را دریافت کردند، خطر ابتلاء به سندرم گیلن باره در شش هفته آینده در مقایسه با افرادی که اخیراً واکسینه نشده بودند، ۵۰ درصد کمتر بود.

 

مطالعه جدید نشان می‌دهد که واکسن‌های mRNA کووید نه تنها باعث ایجاد گیلن باره نمی‌شوند، بلکه ممکن است از ایجاد آن پیشگیری کنند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------