جزییات خرید و فروشِ شیر خشک در داروخانه‌های استان اصفهان



خرید و فروشِ شیر خشک,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
داروخانه‌های استان از ۲۰ مهرماه موظف شده اند برای توزیع شیرخشکِ معمولی، اطلاعات نوزادان را ثبت کنند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان، کمبود جدی در تأمین انواع شیر خشک نداریم و ممکن است یکی از نمونه (= بِرَند)‌های مورد تقاضا موجود نباشد که با نمونه دیگری جایگزین می‌شود، گفت: سهم استان در دریافت شیر خشک کشور ۶ تا ۷ درصد است و از ۲۰ مهر امسال، عرضه شیرخشکِ عادی در داروخانه‌ها با ثبت کد ملی و تاریخ تولد نوزاد در سامانه تی‌تکِ سازمان غذا و دارو انجام می‌شود.

 

محمود اعتباری گفت: برای شیرخوارانی که دچار بعضی مشکلات نظیر آلرژی، رفلاکس و سایر اختلالات گوارشی هستند، «شیرخشک رژیمی» در داروخانه‌های منتخب و داروخانه‌های شبانه روزیِ جوارِ بیمارستان‌های تخصصی کودکان توزیع می‌شود.

 

او با بیان اینکه فهرستِ داروخانه‌های دارای شیر خشکِ رژیمی در پایگاه اینترنتی معاونت غذا و دارو درج شده است، گفت: متقاضیان، همین طور می‌توانند با شماره تلفن ۳۷۹۲۴۸۰۸ از محلِ این داروخانه‌ها مطلع شوند؛ ضمن اینکه مسئولان داروخانه‌ها موظفند کد ملی متقاضی را در سامانه سازمان غذا و دارو ثبت و سپس، شیرخشک را عرضه کنند.

 

محمود اعتباری گفت: «شیرخشک متابولیک» مخصوص کودکان مبتلا به بیماری‌های خاص است که بعد از ثبت نام خانواده‌ها در سامانه بیماری‌های نادر، این نوع شیرخشک برای آن‌ها تأمین می‌شود.

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شیر خشک معمولی یا رگولار همگی تولید داخل است؛ این درحالی است که شیر خشک‌های رژیمی از طریق تولید داخل و واردات تأمین می‌شوند و شیرخشک‌های متابولیک، فقط وارداتی هستند.

 

محمود اعتباری با اشاره به اینکه در اصفهان کارخانه تولید شیر خشک نداریم و شیر خشک از استان‌های شهرکرد، مشهد و تهران وارد استان می‌شود، از متقاضیان شیر خشک خواست در صورت مواجه شدن با هر گونه مشکل در تأمینِ آن، با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------