واکنش نظام پزشکی به پرونده فوت نوزاد ۶ماهه در بیمارستان مفید تهران



 فوت نوزاد ۶ماهه در بیمارستان مفید تهران,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
رییس کل سازمان نظام پزشکی به پرونده فوت نوزاد شش ماهه در بیمارستان مفید تهران واکنش نشان داد و گفت: این پرونده هنوز به نظام پزشکی ارجاع نشده است و مراحل اولیه در پزشکی قانونی در حال انجام است؛ ایندرحالیست که قبل از بررسی تخصصی آن، برخوردها صورت گرفته که جای تامل دارد و با توجه به شرایط نظام سلامت کشور، این برخوردها ممکن است خطرناک و تحریک‌آمیز باشد و چرخه خدمت به مردم را دچار وقفه کند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد رئیس‌زاده در حاشیه افتتاحیه دومین رویداد آموزشی سازمان نظام پزشکی که در سالن همایش های رازی برگزار شد، درباره فوت نوزاد ۶ ماهه در بیمارستان مفید تهران، گفت: هر فوتی به خصوص فوت یک نوزاد برای جامعه پزشکی تاسف برانگیز است و ما بیشتر از هر کسی ناراحت می‌شویم.  

 

او تاکید کرد: اگر قصور و تاخیری در حضور کسی که باید در مکانی می‌بوده رخ داده باشد هم قابل قبول نیست و مانند هر پرونده پزشکی باید در مراجع تخصصی بررسی شود. پرونده‌های فوتی در هر بیمارستانی کاملا تخصصی است و باید با هرکسی که قصور، تاخیر یا کوتاهی داشته است برخورد شود؛ هیچکس در هیچ مقامی در هیچ مکانی از قصور دفاع نمی‌کند.  

 

رئیس زاده ادامه داد: نکته مهم دیگر این است که در برخورد با این پرونده‌ها باید خردورزی را رعایت کرد. شکل برخورد باهمکاران ما در مراحل اولیه و بازپرسی واقعا قابل دفاع نیست و جای گله‌مندی دارد. بیمارستان مفید یکی از بیمارستان‌های اثرگذار و بسیار شلوغی است که خدمات بسیار زیادی در روز به بالغ بر ۱۰۰۰ نفر ارائه می‌دهد و می‌دانیم کار برای مراجعین کودک و نوزاد بسیار دشوارتر از بالغین است و همکاران ما در این مرکز با مجاهدت و عشق به بچه‌ها کار می‌کنند.  

 

وی تاکید کرد: اینکه به دلیل فوت یک نوزاد که همه از آن متاسف هستیم بخواهیم بدترین برخوردهای ممکن را در مرحله بازپرسی اولیه با همکاران پزشک داشته باشیم، باعث آزردگی خاطر جامعه پزشکی می‌شود که البته این موضوع هم اصلا روال معمول دستگاه قضایی نیست و ارتباطات خوبی با دستگاه قضا بویژه در دوره اخیر داشته‌ایم؛ اما این مورد و کج سلیقگی که اعمال شده است باعث جریحه دار شدن همکاران ما در این شرایط دشواری شد که ما بیش از هرچه نیاز به تزریق روحیه امید و نشاط به جامعه پزشکی داریم.

 

وی افزود: از همکاران قوه قضائیه می‌خواهیم از اینگونه برخوردها جلوگیری کنند البته این اصلا به این معنا نیست که نباید با قصور یا تخلف برخورد کرد. حتما باید در هیئت‌های تخصصی نظام پزشکی و پزشکی قانونی این موضوع بررسی شده و درصورت وجود قصور برخورد شود. پرونده‌ها به دقت بررسی می‌شود و عمدتا هم تمایل به نفع بیمار است.

 

رییس زاده افزود: این پرونده هنوز به نظام پزشکی ارجاع نشده است و مراحل اولیه در پزشکی قانونی در حال انجام است اما اصلا قبل از بررسی تخصصی آن برخوردها صورت گرفته که جای تامل دارد و با توجه به شرایط بهداشت و درمان کشور این برخوردها ممکن است خطرناک و تحریک‌آمیز باشد و چرخه خدمت به مردم را دچار وقفه کند که لازم است مسئولین هوشمندی لازم را داشته باشند.

 

رئیس سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: همچنین لازم است مطالبات همکاران نظام سلامت را به موقع پرداخت کنند و مایه آسودگی خاطر آنها را فراهم کنند. وقتی پرستاری در چنین بیمارستان شلوغی ارائه خدمت می‌کند واقعا حق مطلب این نیست که پرداخت با تاخیر داشته باشد و معوقات انباشته شود. دوستان ما در وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی زحمت می‌کشند اما باید سازمان برنامه و بودجه هم کمک کند که مطالبات به موقع پرداخت شود تا همکاران با طیب خاطر خدمت کنند.

 

او تاکید کرد: درباره ابعاد این پرونده با اینکه در جریان کامل اتفاقات هستم اما نمی‌توانم اظهارنظر کنم. باید مراجع تخصصی نظر دهند ولی اگر تاخیری صورت گرفته باشد باید برخورد شود امادوستان حقوقی باید نظر دهند.

 

رییس کل سازمان نظام پزشکی گفت: اینکه در مرحله بازپرسی خبرنگار در کنار بازپرس قرار گیرد و از همکاران ما با آن وضعیت نامناسب عکس بگیرد اصلا قانونی است؟ آیا اینکه عکس‌ها در مرحله بازپرسی که هنوز اتهام ثابت نشده، منتشر شود درست است؟

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------