هشدار در مورد استفاده بیش از حد داروی آبله میمونی



آبله میمونی,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
مقامات بهداشتی ایالات متحده به پزشکان توصیه می کنند که از تنها داروی ضدویروسی برای آبله میمونی زیاد استفاده نکنند زیرا خطر جهش ویروس و بی مصرف شدن دارو وجود دارد. 

به گزارش مهربه نقل از مدیسن نت، داروی TPOXX (tecovirimat ) با هدف قرار دادن تنها یک پروتئین موجود در آبله میمون و همچنین آبله مرغان و ویروس‌های مشابه کار می‌کند. به گفته سازمان غذا و داروی ایالات متحده، استفاده از آن برای آبله میمون هنوز آزمایشی در نظر گرفته می‌شود.

 

این سازمان در یک به روز رسانی آنلاین اعلام کرد حتی یک تغییر مولکولی منفرد در ویروس "می‌تواند تأثیر زیادی بر فعالیت ضد ویروسی TPOXX داشته باشد."

 

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده در بیانیه‌ای گفت: «برای اکثر بیمارانی که سیستم ایمنی سالمی دارند، مراقبت‌های حمایتی و کنترل درد احتمالاً کافی باشد.»

 

در همین حال، مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده مطالعه‌ای را با بیش از ۵۰۰ بیمار در ۶۰ مکان انجام خواهد داد تا هرگونه نشانه‌ای از جهش در ویروس آبله میمون را ردیابی کند.

 

دکتر «آنتونی فائوچی»، متخصص برجسته بیماری‌های عفونی، می‌گوید: «مقاومت در برابر داروهای ضد ویروسی همیشه یک خطر است. از اینرو وقتی فقط یک دارو برای یک بیماری وجود دارد باید احتیاط کرد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------