9 نکته مهم که باید در مورد لباس زیر خود بدانیم



در مورد لباس زیر, نکاتی برای انتخاب لباس زیر,راهنمای انتخاب لباس زیر

نکات مهم برای انتخاب لباس زیر

 

بدن زنان حساس‌تر از بدن مردان است، بنابراین مراقبت‌های ویژه‌ای احتیاج دارد. این مراقبت‌ها چندان پیچیده نیست و تنها با رعایت نکات بهداشتی و چکاپ‌های دائم پزشکی می‌توانید از بسیاری از مشکلات جلوگیری کنید. در مورد لباس زیر باید دقت لازم را به کار ببرید و از ایجاد آلودگی و بسیاری از موارد دیگر که برای سلامتی زیان بار هستند پیشگیری کنید. برای حفظ سلامت بدن خود با ما همراه باشید تا کمی بیشتر در مورد لباس زیر و نکات مهم مربوط به آن بدانید.

 

1- از یک طرح متناسب با فرم اندام خود استفاده کنیم

اندام شما تعیین کننده نیازتان به لباس زیر است. فرم‌های مختلف سینه و بالاتنه مدل‌های مختلفی از سوتین را نیاز دارند و نمی‌شود برای همه افراد از یک مدل استفاده کرد. سوتین‌های زنانه انواع مختلفی دارند و طبیعتا قیمت مدل‌های مختلف بسته به جنس آنها با هم تفاوت خواهد داشت. در نظر گرفتن فرم بدن و فرم سینه برای خرید انواع سوتین زنانه به این معنی است که بتوانید نقص‌های این قست از اندام را با لباس زیر بپوشانید. به عنوان مثال کسانی که سینه‌های بزرگی دارند بهتر است تا از سوتین‌های گن دار استفاده کنند تا سینه‌هافرم مناسبی بر روی لباس داشته باشند.

 

2- جنس کالای انتخابی را بررسی کنیم

نکته هایی برای انتخاب لباس زیر, بهترین جنس لباس زیر, انتخاب بهترین جنس لباس زیر

انتخاب بهترین جنس برای لباس زیر

 

با توجه به این که در فصل گرم تابستان به سر می‌بریم باید کالایی را انتخاب کنیم که کیفیت بالایی داشته باشد و در عین حال قیمت مناسب آن ما را مجاب به خرید کند. برند سوتین لین یک برند آلمانی است که نمایندگی رسمی آن در ایران با تولید محصولات باکیفیت موجب توجه مصرف کنندگان به این محصولات شده است. استفاده از مواد اولیه درجه یک، یکی از نقاط قوت این برند است و نکته دیگر در مورد این برند دوخت اصولی و ضد حساسیت بودن پارچه‌های آن است. با خرید از یک برند معتبر اطمینان داشته باشید که محصول خریداری شده از دوام و کیفیت بالایی برخوردار است.

 

3- لباس زیر فانتزی را کنار بگذاریم

بیشتر لباس‌های زیر فانتزی موجب ایجاد مشکلاتی در سلامت بدن ما خواهند شد. تا حد امکان از لباس زیر ساده و نخی استفاده کنید. به عنوان مثال استفاده دائم از سوتین‌های اسفنجی جدا از ایجاد بیماری‌های مختلف موجب آب شدن سینه و تحلیل رفتن بافت چربی آن خواهد شد. فنزهای موجود در سوتین‌های اسفنجی و جک دار باعث فشار به زیر سینه و گرم شدن بیش از اندازه سینه می‌شود. شورت‌های فانتزی که از جنس پلاستیک هستند نیز موجب بروز سریع آلودگی‌های قارچی می‌شوند و احتمال عفونت‌های دستگاه تناسلی را بالا می‌برند.

 

4- شستشوی لباس زیر قبل از پوشیدن آن

شستشوی لباس زیر, توصیه هایی برای شستشوی لباس زیر, آشنایی با بیماری‌های مربوط به سینه

توصیه هایی برای شستشوی لباس زیر قبل از پوشیدن

 

پس از خرید لباس زیر حتما آن را بشویید. این یک توصیه ضروری برای حفظ سلامت شما است. شما نمی‌دانید که لباس زیر خریداری شده طی فرایند برش و دوخت چه آلودگی‌هایی را به خود دیده و همچنین نمی‌توانید از اینکه کسی قبل از شما آن را پوشیده یا خیر اطمینان حاصل کنید. عاقلانه‌ترین راه این است که قبل از خرید آن را به خوبی بشویید و پس از آن استفاده کنید. بسیاری از بیماری‌های مقاربتی مانند ویروس HPV که بسیار شایع شده می‌تواند از همین راه انتقال پیدا کند و موجب ایجاد بیماری شود. 

 

5- هر روز لباس زیر خود را تعویض کنید

خانم‌ها برخلاف آقایان به صورت روزانه و طبیعی ترشحات واژنی دارند. این ترشحات در افراد مختلف متفاوت است و کسانی که ترشحات زیادی دارند باید هر روز لباس زیر خود را تعویض کنند. عدم رعایت بهداشت کافی و استفاده از لباس زیر به مدت طولانی احتمال بروز آلودگی‌های قارچی و باکتریایی را در شما افزایش خواهد داد. پیشگیری از چنین مشکلی بهتر از مصرف داروهای آنتی بیوتیک است. 

 

6- آشنایی با بیماری‌های مربوط به سینه

بسیاری از مشکلات و بیماری‌های مربوط به سینه ژنتیکی هستند اما در نظر داشته باشید بسیاری از این مشکلات هم به دلیل استفاده از لباس زیر نامناسب ایجاد می‌شود. همانطور که در بالا به این موضوع اشاره شد استفاده از سوتین‌های پد دار و اسفنجی فنر دار یا جک دار می‌تواند باعث گرم شدن سینه شود و در واقع موجب بروز بیماری‌های فیبروکیستیک در سینه شود. بعضی بیماری‌های مربوط به سینه مانند توده‌های فیبروآدنوم که عموما توده‌های خوش خیم هستند، می‌توانند منشا هورمونی، عصبی داشته باشند و یا یکی دیگر از دلایل آن می‌تواند استفاده از لباس زیر نامناسب باشد.

 

7- لباس زیر تنگ را حذف کنید

پوشیدن هر نوع لباس تنگی که بدن را در فشار قرار دهد برای بدن مانند یک سم عمل خواهد کرد. اگر به اندام‌های حساس مانند سینه و اندام تناسلی فشار وارد شود ممکن است باعث ایجاد بیماری‌های مختلفی در بدن شود. تا حد امکان لباس زیر راحت و متناسب با سایزتان بپوشید و از لباس زیر تنگ بپرهیزید.

 

8- شب‌ها بدون لباس زیر به تخت بروید

طی آزمایشات علمی محققان دریافته‌اند که خوابیدن بدون لباس زیر و بدون تنش حاصل از پوشش‌های تنگ موجب آسایش روانی بیشتر در طول خواب می‌شود و کیفیت خواب را افزایش خواهد داد. قبل از خواب لباس زیر (مخصوصا سوتین‌های جک دار و فنر دار) خود را در آورده و با لباسی نخی به تخت بروید و استراحت کنید.

 

9- استفاده از پدهای بهداشتی

لباس زیر خود را تمیز نگه دارید. همیشه در تایم‌های قبل از پریود از پد بهداشتی استفاده کنید تا از بروز آلودگی و باقی ماندن لک روی لباس زیر جلوگیری کنید. از طرفی سعی کنید هفته‌ای یک بار از یک ژل شستشوی مخصوص بانوان استفاده کنید تا باکتری و قارچ‌های خارجی ایجاد شده از بی بروند. این کار را بیش از یکبار در هفته انجام ندهید. از نظر پزشکان استفاده بیش از اندازه ژل‌های شستشو موجب از بین رفتن باکتری‌های مفید دستگاه تناسلی خواهد شد.

 

با رعایت تمامی نکات ذکر شده به حفظ سلامت بدن خود کمک کنید. جدا از این موارد برای سلامت بیشتر بافت سینه و جلوگیری از بروزه توده‌های سینه‌ هفته‌ای یک یا دو عدد ویتامین E مصرف کنید و همچنین سایر مکمل‌های غذایی را در برنامه هفتگی خود قرار دهید.

 

نویسنده: سارااقبالی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024