۵۶ درصد جمعیت کشور دارای اضافه وزن هستند/ سرانه ورزش کشور از یک سوم جهانی هم کمتر است



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,اضافه وزن
یک نماینده مجلس گفت: خوب می‌دانید که الفبای رونق ورزش کشور مستلزم زیرساخت‌ها، اماکن و فضای مناسب است و در حقیقت دسترسی آسان و ارزان آحاد مردم به ورزش، سنگ بنای توسعه ورزش در همه ابعاد تربیتی، همگانی تا قهرمانی و حرفه ای می باشد. 

به گزارش ایلنا، حبیب الله دهمرده در نشست علنی امروز (سه شنبه ۳ مهرماه) مجلس شورای اسلامی، در توضیح سوال خود از سلطانی فر وزیر وزرش و جوانان خطاب به نمایندگان مجلس گفت: همه می دانیم که بحث ورزش یک مقوله و ابزار سرگرم کننده نیست، امروز در همه جای جهان ورزش بخش جدایی ناپذیر جامعه و زندگی روزمره است و به عنوان یک مقوله فرهنگی اجتماعی آثار مهمی در ارتقای سلامت روانی و جسمانی دارد و می تواند به نشاط عمومی کمک کند و بخش مهمی از ارزش ها و فرهنگ ملی را به جهانیان عرضه کند و حتی به کارآمدی اقتصادی کشور نیز کمک کند.

 

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوب می دانید که الفبای رونق ورزش کشور مستلزم زیرساخت ها، اماکن و فضای مناسب است و در حقیقت دسترسی آسان و ارزان آحاد مردم به ورزش، سنگ بنای توسعه ورزش در همه ابعاد تربیتی، همگانی تا قهرمانی و حرفه ای می باشد.

 

وی یادآور شد: هم اکنون ۵۶ درصد جمعیت کشور دارای اضافه وزن هستند که ۲۵ درصد آنها براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی به چاقی مبتلا هستند، همچنین ۶۳ درصد زنان ایرانی دارای اضافه وزن هستند که ۳۱ درصد آنها از چاقی رنج می برند.

 

دهمرده خاطرنشان کرد: چاقی معضل قرن ۲۱ است. در سازمان بهداشت جهانی اعلام شده است که در چنین شرایطی پرداختن به ورزش به عنوان اقدامی پیشگیرانه و موثر اهمیت پیدا می کند و این در حالی است که در چنین شرایطی امروز امکان ورزش برای همه مردم میسر نیست.

 

وی اظهار کرد: سرانه فضاهای ورزشی جهان بین ۲ تا ۸ مترمکعب است اما در ایران ۶۵ سانتیمتر و از ۴۲، ۷ سانتیمتر سرپوشیده و ۳۵ سانتیمتر روزباز است که از این میزان ۶۰ درصد خاکی یعنی سرانه بدون در نظر گرفتن زمین های خاکی حدود ۳۴ صدم مترمکعب است و به طور کلی سرانه ورزش کشور از یک سوم جهانی هم کمتر است. از سوی دیگر ۴ هزار و ۳۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام ورزشی وجود دارد که بین ۵۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که اکثر آنها هم در مناطق محروم قرار دارند که اگر تمام می شد سرانه فضای ورزشی از یک سوم سرانه جهانی خیلی بهتر بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------