طرح تحول سلامت بدون مقدمه آغاز شد/اصلاح تعرفه ها



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,طرح تحول سلامت
سرپرست وزارت بهداشت، بر ضرورت اصلاح تعرفه ها تاکید کرد و گفت: کم عقلی است که شکایات درون خانواده را به بیرون ببریم. 

به گزارش مهر، سعید نمکی، روز دوشنبه در همایش سراسری آموزش و توانمندسازی مدیران و کارشناسان نظارت بر درمان، با تاکید بر اینکه برای دفاع از حقوق بیمار نباید گذشت، گفت:‌ مردم سلامت‌شان را به ما سپرده‌اند و اولین میثاق ما دفاع از سلامت مردم است.

 

وی به اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: هر چند طرح تحول سلامت مقدماتی نیاز داشت ولی به طور کلی بار هزینه‌های کمرشکن را کاهش داد و این مسئله مورد تائید همگان است. بنده نیز در آینده به عنوان وزیر تلاش خواهم کرد که همان راه را با قدرت ادامه دهم.

 

سرپرست وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه طرح تحول سلامت اصلی‌ترین طرح وزارت بهداشت خواهد بود، افزود:‌ نظارت بر درمان یکی از بحث‌های جدی ماست که مقدماتی می‌خواهد. نخست اینکه باید بدانیم هر چه ضوابط و دستورالعمل و گاید لاین را بیشتر تدوین و ابلاغ و نظارت کنیم موفق‌تریم.

 

نمکی گفت:‌ نهادینه کردن نظارت مبتنی بر دستورالعمل مدون اولین کاری است که باید انجام دهیم.

 

وی تصریح کرد:‌ نظارت را از سلائق شخصی باید دور کنیم چرا که این آفت سیستم‌های ماست. اگر چارچوب ساختار مدون هوشمند و نظارتی داشته باشیم سوء استفاده احتمالی به شدت کاهش می‌یابد، البته در تدوین شیوه‌های نظارت باید دقت کنیم.

 

سرپرست وزارت بهداشت بیان داشت: باید سعی کنیم مشکلات درون خانواده را به بیرون نکشانیم، جامع پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی پاکیزه‌ترین هستند. چرا باید همکاران ما را به بیرون حرفه بسپاریم.

 

نمکی گفت: کم عقلی است که شکایات درون خانواده را به بیرون ببریم از همه می‌خواهم به این موضوع توجه کنند.

 

سرپرست وزارت بهداشت، افزود:‌ همه راهکارها باید به سمتی باشد که جامعه شریف پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی تحقیر جاهای دیگر نشود. من از اینکه این مسائل به بیرون از خانواده منتقل می‌شود، غصه می‌خورم. البته وجود دارد افرادی که سواستفاده مالی کرده و به مردم بی‌احترامی می‌کنند و کرامت انسانی را مدنظر قرار نمی‌دهند. باید با این افراد برخورد شدید شود.

 

نمکی اظهارداشت:‌ خدمت در نظام سلامت با مسائل مختلفی مواجه است. گاهی ما باید جور بخش‌های دیگر را بکشیم چون دیوار ما کوتاه است که سیاستمداران باید در این زمینه وارد شوند. اینکه پرستار ما مورد هجمه قرار می‌گیرد به دلیل اینکه از طرف خانواده بیمار ضرب و شتم می‌شود بخش عمده آن مربوط به مشکلات دیگر حوزه‌هاست.

 

وی با اشاره به اینکه نظام مالی پرداخت باید اصلاح شود، گفت:‌ تعرفه‌ها را باید اصلاح کنیم، رومیزی و زیرمیزی معلول نظام تعرفه غیرمنطقی بوده که با واقعیت‌های اقتصادی کشور تطابق ندارند و برای اینکه تخلفات کاهش یابد باید این موضوع را مدنظر قرار داد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------