عسل شفابخش تبخال



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,عسل
نتایج پژوهش‌های جدید نشان داد که نوع خاصی از عسل به اندازه کرم‌های ضدویروس در درمان تبخال موثر است. 

به گزارش پایگاه اینترنتی ساینس الرت، مطالعات بالینی محققان موسسه تحقیقات پزشکی نیوزیلند (MRINZ) اثربخشی این عسل که از شکوفه‌های درخت چای سفید (Kunzea ericoides) گرفته شده و خاصیت درمانی دارد، را در درمان تبخال اثبات کرده است.

 

تبخال یک عفونت ویروسی و شامل تیپ ۱ و ۲ است که در کودکان و بزرگسالان بروز می‌کند. به جرات می‌توان گفت که اغلب مخاطبان این مطلب، ویروس هرپس سیمپلکس که عامل بروز تبخال است را در بدن خود دارند و از این تعداد نیمی از آن‌ها خروج زایده تبخالی را بر روی لب یا بینی خود تجربه می‌کنند.

 

استفاده از پمادهای حاوی داروی ضدویروسی اسیکلوویر فرآیند درمان دانه‌های تبخال را به اندازه یک یا دو روز کاهش می‌دهد.

 

 اگرچه پمادهای موجود برای درمان تبخال عمدتا بی‌خطرند اما چون دیگر داروهای شیمیایی، عوارض جانبی خودشان را دارند چیزی که در مورد ماده دارویی طبیعی چون عسل صدق نمی‌کند. این ماده درمانی طبیعی که قرن‌هاست از آن در مبارزه با عفونت‌ها استفاده می‌شود، در اواسط سده گذشته با روی کار آمدن آنتی بیوتیک‌ها به حاشیه رانده شد.

 

در دهه‌های اخیر گرایشات به استفاده از این ماده دارویی کلاسیک، که گفته می‌شود می‌تواند عاملی برای انرژی‌زایی، بهبود کیفیت خواب، مبارزه با عفونت‌ها و سم‌زدایی از کبد باشد، افزایش یافته است.

 

مطالعات بیشتر می‌تواند مکانیسم‌هایی که عامل اثرگذاری عسل بر عفونت‌های هرپسی است را شناسایی کرده و  راهگشای دستیابی به درمان های موثرتر باشد.

 

جزئیات این مطالعه در مجله BMJ Open منتشر شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------