نوجوانان معتاد به اینترنت، بیشتر دچار افسردگی می‌شوند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, معتاد به اینترنت
محققان به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که خطر اعتیاد به موبایل و شبکه‌های اجتماعی در نوجوانان بسیار بیش‌تر از سایر کاربران است و خطر ابتلا به افسردگی را در آن‌ها بیشتر از سایر سنین افزایش می‌دهد.

 به گزارش ایسنا، با توجه به آنکه مساله اعتیاد به اینترنت از جمله مواردی است که بارها از سوی کارشناسان مورد بحث و بررسی قرار گرفته و جوانب مختلف آن در نظر گرفته شده است، به نظر می‌رسد که به منظور جلوگیری از افزایش خطرات و تهدیدهای مربوط به آن، هرروزه تحقیقات جدید و بیش‌تری صورت می‌پذیرد، به گونه ای که متخصصان و کارشناسان فعال در حوزه فناوری پزشکی و روان پزشکی در جدیدترین بررسی‌ها دریافته و اعلام کرده‌اند که خطر ابتلا به افسردگی در نوجوانانی که از سنین پایین به موبایل و استفاده از شبکه‌های اجتماعی اعتیاد پیدا کرده‌اند، بسیار بیشتر از سایر گروه‌های سنی کاربران اینترنت است.

 

طبق گزارش‌های پیشین، بالغ بر ۴۰ درصد از معتادان به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بیش‌تر در محدوده سنی ۱۸ تا ۲۴ سال قرار گرفته‌اند؛ این در حالیست که نزدیک به ۴۰ درصد از آن‌ها در آخرین آمارها، به گروه سنی زیر ۱۸ سال تعلق دارند.

 

بر اساس نتایج یک مؤسسه تحقیقاتی به نام پیو ریسرچ سنتر به نقل از استار آنلاین، ۵۹ درصد از کاربران اذعان کرده‌اند که بدون شبکه‌های اجتماعی و اینترنت نمی‌توانند زندگی کرده و به فعالیت‌های عادی خود بازگردند. به عبارتی دیگر، می‌توان گفت که بالغ بر دو سوم کاربران اینترنتی هم‌اکنون به شدت به اینترنت و استفاده از شبکه‌های اجتماعی اعتیاد پیدا کرده‌اند و حتی به گفته آن‌ها، تصور زندگی بدون شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها غیر ممکن است.

 

این پژوهش‌ها همچنین نشان می‌دهد که آن دسته از کاربرانی که بالای ۵۵ سال سن دارند، خیلی راحت‌تر با نداشتن اینترنت و کنار گذاشتن عادت استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توانند زندگی کنند. این در حالیست که جوان‌ترها بخصوص افراد زیر ۴۵ سال، به شدت اعتیاد اینترنتی پیدا کرده و قادر نخواهند بود به راحتی از این میزان اعتیاد بکاهند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------