اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

ترک سیگار خطر سرطان مثانه در زنان را کاهش می دهد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, ترک سیگار
نتایج مطالعات نشان می دهد ترک سیگار خطر ابتلا به سرطان مثانه را در زنان پس از سن یائسگی کاهش می دهد.

 به گزارش مهر، به گفته محققان، بیشترین میزان کاهش خطر سرطان مثانه در 10 سال اول ترک سیگار مشاهده می شود و در سال های بعد روند این کاهش، کمی کمتر می شود.

 

«یوئی یائو لی»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «سیگار کشیدن فاکتور پرخطر بسیار مهمی برای سرطان مثانه است. درحالیکه سرطان مثانه در مردان شیوع بیشتری دارد، اما پیامدهای آن برای زنان به مراتب بدتر است.»

 

وی در ادامه می افزاید: «مطالعه ما بر اهمیت پیشگیری اولیه (عدم استعمال سیگار از ابتدا) و پیشگیری ثانویه (ترک سیگار) در پیشگیری از سرطان مثانه در بین زنان یائسه تاکید دارد.»

 

محققان در بررسی داده های مربوط به 143,279 زن دریافتند در مقایسه با افرادی که هیچوقت سیگار نکشیده بودند، افرادی که سابقا سیگاری بودند دو برابر با ریسک ابتلا به سرطان مثانه روبرو بودند و سیگاری های کنونی هم بیش از سه برابر با این ریسک مواجه بودند.

 

محققان عنوان می کنند درحالیکه مکانیسم های بیولوژیکی ارتباط بین سرطان مثانه و سیگارکشیدن مشخص نیست، اما نتایج مطالعه نشان می دهد که زنان در هر گروه سنی باید سیگار را ترک کنند و حتی کسانی هم که مدت های طولانی سیگار می کشیدند بازهم از فواید ترک سیگار بهره خواهد برد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------