کشف روش مبتنی بر هوش مصنوعی برای درمان بیماری کرون



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,هوش مصنوعی
دانشمندان یک روش رایانه ای را برای درک بهتر نحوه شکل گیری بیماری کرون ابداع کرده اند و می گویند این روش به تسریع درمان این بیماری منجر می شود. 

به گزارش فارس به نقل از مدیکال نیوز، بیماری کرون یا التهاب روده یک بیماری خطرناک و مزمن است که قسمت های گوناگون دستگاه گوارش را دچار مشکل می کند. از جمله این قسمت ها می توان به دهان، قسمت های مختلف روده و حتی مقعد اشاره کرد.

 

این بیماری می تواند منجر به اسهال، اسهال خونی، کاهش وزن، دردشکم، کم خونی، ورم مفاصل، خارش پوست، التهاب چشم و احساس خستگی دائم شود.

 

 

 

پژوهشگران دانشگاه راجرز آمریکا از یک الگوریتم هوش مصنوعی برای بررسی نشانه ها و علائم ژنتیکی بیماری کرون در 111 نفر استفاده کردند و از این طریق موفق به شناسایی ژن های کشف نشده ای گردیدند که عامل این بیماری بوده و تا به حال شناسایی نشده بودند. با بررسی این ژن ها و کسب اطلاع از وضعیت آنها می توان به دقت امکان ابتلای هزاران نفر به بیماری کرون را پیش بینی کرد.

 

در واقع این روش، یک روش درمانی مبتنی بر بررسی و تشخیص کلینیکی و پزشکی نیست و بر مبنای مشاهده علائم بیماری کرون و شناسایی عوامل ژنتیک و مولکلی این بیماری عمل می کند. در سراسر جهان میلیون ها نفر به بیماری کرون مبتلا هستند که از جمله آنها می توان به کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------