نشستن طولانی مدت به سطوح اکسیژن مغز جوانان آسیب نمی‌زند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,نشستن طولانی مدت
محققان دانشگاه نورث کارولینا می‌گویند اگرچه نشستن طولانی مدت با پیامدهای مختلفی همراه است اما به توانایی بدن برای ارائه اکسیژن به مغز جوانان سالم، آسیبی نمی‌زند.

 به گزارش پایگاه اینترنتی psypost، محققان دانشگاه «نورث کالیفرنیا» در این مطالعه به بررسی مکانیسم هایی پرداختند که نشستن طولانی مدت به واسطه آنها به عوارض مزمن قلبی و عروقی منجر می شود. البته آنها یادآور شدند که با بروز مشکلات در عروق قلب باید به خاطر داشت که این مشکلات عروق مغز را نیز در بر می گیرد. بررسی این موضوع به ویژه برای بررسی رفتارهای بی تحرکی با عوامل خطرزای ابتلا به زوال عقل مهم است. 

 

محققان خاطر نشان کردند، از آنجاییکه عوارض مغزی احتمالا به زوال عقل کمک می‌کنند، شناسایی راهکارهایی برای جبران خطر ابتلا به زوال عقل در سالمندان ضروری است. محققان در این مطالعه پرفیوژن - یا نفوذ خون به بافت - در قشر جلویی مغز ۲۰ شرکت کننده سالم که مدت سه ساعت پشت سر هم نشسته بودند، بررسی کردند. آنها برای بررسی پرفیوژن از طیف سنجی نزدیک به مادون قرمز استفاده کردند. این مطالعه نشان داد که نشستن مداوم اختلالی در ارائه اکسیژن به قشر جلویی مغز ایجاد نمی کند.

 

محققان بر خلاف انتظارشان مشاهده کردند که نشستن طولانی مدت باعث کاهش پرفیوژن مغزی نمی شود به علاوه، تمرینات ساده مانند بالا و پایین بردن پاشنه پا برای تقویت عضلات پا در حین نشستن طولانی مدت تاثیری در تقویت پرفیوژن مغزی جوانان سالم نداشت.

 

با این حال محققان خاطر نشان کردند که این تحقیق تنها بر روی جوانان سالم انجام شده است و باید تحقیقات بیشتری بر افراد در معرض خطر - مانند بزرگسالان و افراد مبتلا به بیماری های مزمن نیز انجام شود.

 

 

ایرنا 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------