زمان آغاز چاقی بر روی شکل گیری دیابت موثر است



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,چاقی
نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد زمان آغاز چاقی در افراد بر روی شکل گیری دیابت در آنها تاثیر مستقیم دارد. 

به گزارش فارس به نقل از مدیکال نیوز، پژوهش تازه ای که در مورد ایجاد دیابت در افراد مختلف در استرالیا انجام شده، نشان می دهد عواملی مانند زمان آغاز چاقی، تعداد سال های چاقی افراد و تحولاتی که در این زمینه در گذر زمان رخ می دهد، می تواند شدت خطر ابتلا به دیابت را کاهش یا افزایش دهد.

 

منظور از چاقی وجود شاخص توده بدنی ۳۰ کیلوگرم بر متر مربع یا بیشتر در افراد است. هر چقدر افراد روند چاق شدن را در سنین پایین تری آغاز کنند و به هر میزان زمان چاق بودن آنها بیشتر طول بکشد احتمال مبتلا شدن آنها به دیابت نوع دوم بیشتر می شود.

 

بر اساس برآوردها در جهان حدود ۲.۱ میلیارد نفر با مشکل چاقی دست به گریبان هستند که این رقم یک سوم جمعیت دنیا را شامل می شود.

 

پژوهش محققان استرالیایی نشان می دهد هر چقدر سرعت چاق شدن افراد بیشتر افزایش یابد، احتمال ابتلای آنها به دیابت نوع دوم در سال های بعد بیشتر و بیشتر می شود. لذا اشخاص باید با تبعیت از رژیم غذایی مناسب جلوی چاق شدن خود را بگیرند. از جمله عوامل دیگری که می توانند امکان ابتلای افراد به دیابت را افزایش دهند می توان به مصرف مرتب نوشیدنی های ناسالم و گازدار و الکلی، استرس و تنش بالا در زندگی، تحرک اندک و سطح آگاهی و آموزش پایین اشاره کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------