جسد قربانیان کرونا چه می شود؟



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
با افزایش آمار شیوع بیماری کرونا، دولت چین آیین‌نامه جدیدی در مورد سوزاندن اجساد قربانیان صادر کرده است. 

به گزارش ایمنا، ویروس کرونا می‌تواند باعث ایجاد بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی یا آنفلوآنزا شود و دستگاه تنفسی را درگیر کند. علائم این بیماری شامل سرفه، تب، تنگی نفس، استفراغ یا اسهال است و در موارد شدید ممکن است نارسایی کلیه اتفاق بیفتد و فشار خون از حالت طبیعی خارج شود. از آنجا که علائم اصلی بیماری شباهت زیادی به سرماخوردگی دارد، در مرحله اول تشخیص دقیق نوع بیماری کمی دشوار به نظر می‌رسد، اما علت اصلی بیماری به وسیله نمونه برداری از مخاط بینی و گلو، نمونه برداری از خون یا آزمایشات دیگر مشخص خواهد شد.

 

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا

در حالت طبیعی و خوشبینانه، انتظار می‌رود علائم بیماری بعد از چند روز پس از ابتلا به آن از بین برود، اما در صورتی که ویروس کرونا به دستگاه تنفسی تحتانی مانند نای و ریه راه پیدا کند، فرد دچار بیماری‌های قلبی شده و کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند به ذات الریه مبتلا می‌شود. بنابراین بهبود این بیماران به قدرت سیستم ایمنی بدن آن‌ها بستگی دارد.

 

پیش از این احتمال انتقال کرونا از انسان به انسان در هاله‌ای از ابهام قرار داشت، اما هم اکنون این موضوع تایید شده است. کرونا به سرعت از طریق قطرات تنفسی از انسانی به انسان دیگر یا از بعضی حیوانات به انسان‌ها منتقل می‌شود. دوران نهفتگی این بیماری ۱۴ روز است و پس از آن علائم بیماری پدیدار می‌شود؛ در این دوره زمانی نیز ممکن است بیماری از فرد مبتلا به فرد سالم منتقل شود.

 

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا

دولت چین در آیین نامه‌ای به خانواده‌ها توصیه کرده بود که هرچه سریع‌تر اجساد افراد مبتلا به بیماری کرونا را در مراسم ویژه ای با حضور تعدا کمی از افراد بسوزانند، زیرا ویروس کرونا می‌تواند حتی از جسد فرد مبتلا به افراد سالم یا اجساد معمولی دیگر نیز سرایت کند، اما با افزایش مبتلایان به این بیماری مرگبار، دولت چین آیین نامه جدیدی صادر کرد که طی آن خانواده‌های قربانیان ویروس کرونا، تنها پس از طی مراحل خاص می‌توانند خاکستر متوفی خود را دریافت کنند.

 

بر اساس آیین نامه جدید ابلاغی تمام مراحل سوزاندن جسد تحت نظارت کمیسیون بهداشت ملی چین انجام می‌شود و سپس خاکستر جسد به خانواده‌ها تحویل داده می‌شود. به خانواده‌ها نیز توصیه شده است که به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، مراسم خاصی برای فرد متوفی برگزار نکنند. جسد همه قربانیان ویروس کرونا سوزانده خواهد شد، اما این اقدام در مکانی که قبلاً اجساد دیگر سوزانده شده‌اند انجام نخواهد شد، بلکه در مکان اختصاصی جدیدی این اجساد سوزانده می‌شود.

 

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا

پس از فوت فرد مبتلا به بیماری کرونا در بیمارستان، پرسنل پزشکی موظف هستند جسد را ضد عفونی و به طور کامل بسته‌بندی کنند. بعد از گذراندن مراحل قانونی و صدور گواهی فوت، جسد را به محل سوزاندن منتقل کرده و از سوی کمیسیون بهداشت ملی، مجوز سوزاندن جسد صادر می‌شود. در مرحله آخر نیز خاکستر متوفی به خانواده او تحویل داده می‌شود، اما هیچکدام از اعضای خانواده اجازه ندارند طی این مراحل به جسد دسترسی داشته باشد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------