افزایش ناگهانی قربانیان کرونا در ایتالیا به ۵۲ نفر/کره جنوبی ۶۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا گزارش کرد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,ویروس کرونا

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعداد افراد مبتلا به کرونا کووید ۱۹ به ۴۴ نفر افزایش یافته است و تعداد فوتی ها همان دو نفر است. 

آرش نجیمی در گفت و گو با مهر با اشاره به اینکه تعداد فوتی ها بر اثر ابتلا به کرونا کووید ۱۹ همان دو نفر است، اظهار داشت: آمار مبتلایان به کرونا کووید ۱۹، در اصفهان تا شامگاه دوازدهم اسفندماه به ۴۴ نفر افزایش یافته است.

 

وی افزود: ۱۴ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته  از شهرستان های اصفهان، نایین، نجف آباد و شهرضا گزارش شده است که به نسبت برابر هفت زن و هفت مرد به کرونا کووید ۱۹ مبتلا شده اند.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: ۶ بیمار مبتلا به کرونا کووید ۱۹ بهبود یافته اند و از بیمارستان های معین مرخص شده اند.

 

وی اعلام کرد: مدارس و کتابخانه های عمومی استان اصفهان تا آخر هفته تعطیل اعلام شدند و ساعات کار ادارات استان اصفهان تا پایان هفته از ساعت ۸ تا ۱۲ خواهد بود که تمدید این وضعیت در روز پنج شنبه مشخص خواهد شد.

 

نجیمی افزود: به منظور پیشگیری از بیماری کرونا کووید ۱۹ در مکانهای عمومی و با تصویب کمیته حمل و نقل ستاد استانی مدیریت بیماری، تا آخر اسفندماه طرح زوج و فرد در محدوده ترافیکی و مرکزی شهر اصفهان اعمال قانون نخواهد شد.

 

۴۸ نفر در آذربایجان شرقی به ویروس کرونا مبتلا هستند

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه شاهد گسترش ویروس کرونا در استان هستیم، گفت: ۴۸ نفر در آذربایجان شرقی به ویروس کرونا مبتلا هستند.

 

به گزارش مهر، محمدحسین صومی دیشب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روز دوشنبه ۲۰ نفر به تعداد کرونایی های استان اضافه شد، ادامه داد: متأسفانه تاکنون ۴ نفر بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا در این استان جان باخته اند.

 

وی با تاکید بر اینکه مردم از تردد در سطح شهر خودداری کنند، ابراز داشت: همه افراد مبتلا به ویروس کرونا در حال مداوا در بیمارستان‌ها هستند.

 

صومی با اشاره به اینکه دو هفته مهم در استان پیش رو داریم، افزود: دست ندادن و روبوسی نکردن، شست و شوی دست‌ها با آب و صابون، ضد عفونی دست‌ها و به هنگام عطسه و سرفه، جلوی دهان را گرفتن از راه‌های پیشگیری از این بیماری است که همواره به عنوان ۶ گام آداب سرفه و بهداشتی نیز از آن یاد می‌شود.

 

صومی افزود: علائم ویروس کرونا مشابه علائم آنفلوانزا اصلی است که چند ماه گذشته وجود داشت و تفاوت خاصی با هم ندارند. کرونا علائمی همانند تب، سرفه و در صورت وخیم بودن، علائمی مانند تنگی نفس و دردهای عضلانی را نیز در بر می‌گیرد.

 

ویروس کرونا خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------