کرونا جان ۷۳ نفر دیگر را در ایران گرفت



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۸۰ هزار و ۸۶۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۰۳۱ نفر رسید. 

کیانوش جهانپور روز شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۳۰ فروردین) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی ۱۳۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۸۰ هزار و ۸۶۸ نفر رسید.

 

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۷۳ بیمار دیگر مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۵۰۳۱ نفر جان خود را از دست داده اند.

 

جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۵۵ هزار و ۹۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند و ۳۵۱۳ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

 

وی گفت: تا کنون ۳۳۰ هزار و ۱۳۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

وی گفت: با وجود همه تحریم ها و دشمنی ها به همت مردم روند مبارزه با کرونا در کشور ادامه دارد. از مردم می خواهیم که همچنان در خانه بمانند تا به مددالهی کرونا را شکست دهیم.

 

وی ادامه داد: نمونه این ظالمها را در تلاش رسانه های خارجی فارسی زبان برای تحریم و ریجکت کیت های تشخیصی بیماران کرونا از کشور کره جنوبی شاهد بودیم اما همنوایی مثال زدنی مردم همچنان ادامه دارد و امیدواریم این همکاری در روزها و هفته های آینده ادامه داشته باشد.

 

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: کاهش نسبی آمار مبتلایان و مرگ و میر کووید - ۱۹ ادامه دارد و بخش عمده این توفیق مرهون جدیت و همکاری مردم است.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا هزینه های ۸۰۰ هزار تومانی تا ۱.۵میلیون تومانی برای تست کرونا در آزمایشگاههای خصوصی مورد تایید وزارت بهداشت است گفت: مراجعات مردم به خصوص افراد بی علامت به آزمایشگاهها ضرورت ندارد فقط ممکن است نتیجه منفی آزمایش احساس امنیت کاذب در فرد ایجاد کند و افراد اصول بهداشتی و مراقبت های لازم را رعایت نکنند.

 

جهانپور افزود: مراجعه مستقیم مردم به آزمایشگاهها برای تست کرونا لازم نیست و سودی برای افراد ندارد چون ممکن است یک ساعت بعد فرد در یک مواجهه با ویروس مبتلا شود و مواردی که افراد مشکوک هستند و انجام تست لازم است نمونه افراد از طریق بیمارستانهای دولتی به آزمایشگاههای مورد تایید وزارت بهداشت که تعدادشان افزایش یافته ارسال می شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------