اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

آمار جهانی همه‌گیری کووید-۱۹/ شمار مبتلایان از ۱۰ میلیون نفر گذشت



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, کووید
روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد. 

به گزارش ایسنا، تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید به ۵۰۱ هزار و ۳۰۹ نفر رسیده و تاکنون ابتلای ۱۰ میلیون و ۸۲ هزار و ۶۱۸ نفر نیز به این بیماری تأیید شده است.

 

هم‌چنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون پنج میلیون و ۴۵۸ هزار و ۵۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

 

از میان چهار میلیون و ۱۲۲ هزار و ۷۸۶ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان چهار میلیون و ۶۵ هزار و ۳۸ مورد معادل ۹۹ درصد از کل موارد وضعیت خفیف داشته و تنها ۵۷ هزار و ۷۴۸ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

 

هم‌چنین از پنج میلیون و ۹۵۹ هزار و ۸۳۲ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا پنج میلیون و ۴۵۸ هزار و ۵۲۳ نفر معادل ۹۲ درصد از موارد بهبود یافته و ۵۰۱ هزار و ۳۰۹ نفر معادل هشت درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

 

آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

 

از سوی دیگر برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده‌اند.

 

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

 

۱. ایالات متحده دو میلیون و ۵۹۶ هزار و ۵۳۷ مبتلا، ۱۲۸ هزار و ۱۵۲ قربانی

۲.  برزیل یک میلیون و ۳۱۵ هزار و ۹۴۱ مبتلا، ۵۷ هزار و ۱۰۳ قربانی

۳.  روسیه ۶۲۷ هزار و ۶۴۶ مبتلا، ۸۹۶۹ قربانی

۴. هند ۵۲۹ هزار و ۵۷۷ مبتلا، ۱۶ هزار و ۱۰۳ قربانی

۵. انگلیس ۳۱۰ هزار و ۲۵۰ مبتلا، ۴۳ هزار و ۵۱۴ قربانی

۶. اسپانیا ۲۹۵ هزار و ۵۴۹ مبتلا، ۲۸ هزار و ۳۴۱ قربانی

۷. پرو ۲۷۵ هزار و ۹۸۹ مبتلا، ۹۱۳۵ قربانی

۸. شیلی ۲۶۷ هزار و ۷۶۶ مبتلا، ۵۳۴۷ قربانی

۹. ایتالیا ۲۴۰ هزار و ۱۳۶ مبتلا، ۳۴ هزار و ۷۱۶ قربانی

۱۰. ایران ۲۲۰ هزار و ۱۸۰ مبتلا، ۱۰ هزار و ۳۶۴ قربانی

 

پس از آن کشورهای مکزیک با ۲۱۲ هزار و ۸۰۲ مبتلا، پاکستان با ۱۹۸ هزار و ۸۸۳ مبتلا، ترکیه با ۱۹۵ هزار و ۸۸۳ مبتلا، آلمان با ۱۹۴ هزار و ۶۸۹ مبتلا، عربستان سعودی با ۱۷۸ هزار و ۵۰۴ مبتلا، فرانسه با ۱۶۲ هزار و ۹۳۶ مبتلا، بنگلادش با ۱۳۳ هزار و ۹۷۸ هزار مبتلا، آفریقای جنوبی با ۱۳۱ هزار و ۸۰۰ مبتلا و کانادا با ۱۰۳ هزار و ۳۲ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

 

سپس قطر با ۹۳ هزار و ۶۶۳ مبتلا، کلمبیا با ۸۸ هزار و ۵۹۱ مبتلا، چین با ۸۳ هزار و ۵۰۰ مبتلا، سوئد با ۶۵ هزار و ۱۳۷ مبتلا، مصر با ۶۳ هزار و ۹۲۳ مبتلا، بلژیک با ۶۱ هزار و ۲۰۹ مبتلا، بلاروس با ۶۱ هزار و ۹۵ مبتلا، آرژانتین با ۵۷ هزار و ۷۴۴ مبتلا، اکوادور با ۵۴ هزار و ۵۷۴ مبتلا، اندونزی با ۵۲ هزار و ۸۱۲ مبتلا و هلند با ۵۰ هزار و ۷۴ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

 

همچنین کشورهای امارات متحده عربی، کویت، عراق، سنگاپور، اوکراین، پرتغال، عمان، فیلیپین، لهستان، سوئیس، بولیوی، پاناما، جمهوری دومینیکن، افغانستان، رومانی، ایرلند، بحرین، نیجریه، ارمنستان، سرزمین‌های اشغالی و قزاقستان بیش از ۲۰ هزار مبتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------