محققان احتمال ابتلا به کرونا در قطار را بررسی کردند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
دانشمندان دانشگاه ساوتهمپتون، احتمال ابتلا به کووید 19 را در واگن قطاری که حامل یک فرد مبتلا به کروناست بررسی کرده‌اند. 

به گزارش فارس به نقل از نیوزوایز، دانشمندان دانشگاه ساوتهمپتون، احتمال ابتلا به کووید ۱۹  را در واگن قطاری که حامل یک فرد مبتلا به کروناست بررسی کرده‌اند.

 

طبق تحقیقی جدید اگر در سفری ۲ ساعته، مسافران قطارها در فاصله ۲.۵ متری فردی بنشینند که مبتلا به کرونا است، احتمال دارد آنها نیز مبتلا شوند.

 

محققان  پروژه «WorldPop» دریافتند، فرد مبتلا به ویروس کرونا به طور متوسط ۰.۳۲ درصد از افرادی که تا فاصله ۳ صندلی در کنار و ۵ صندلی جلو یا پشت سر او نشسته‌اند را مبتلا می‌کند.

 

این پژوهش براساس قطارهای سریع‌السیر چین و با همکاری آکادمی علوم چین، آکادمی الکترونیک و فناوری اطلاعات چین و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین صورت گرفته است.

 

براساس این پژوهش، مسافرانی که در صندلی‌هایی که مستقیماً در مجاورت یک بیمار مبتلا به کرونا قرار دارند، در معرض بالاترین سطح انتقال هستند.

 

شنجی لی، محقق ارشد این پژوهش می‌گوید: مطالعه ما نشان می‌دهد که اگرچه خطر انتقال کووید ۱۹ در قطارها افزایش یافته، اما موقعیت صندلی فرد و زمان مسافرت با حضور یک فرد آلوده می‌تواند تفاوت بزرگی در مورد انتقال این ویروس داشته باشد.

 

این یافته‌ها نشان می‌دهد که در طول بیماری همه گیر COVID-۱۹ کاهش تراکم مسافران و ترویج اقدامات بهداشت شخصی، استفاده از ماسک صورت و احتمالاً انجام آزمایش‌هایی مانند سنجش تب می‌تواند به میزان قابل توجهی در کاهش انتقال کرونا در قطار مؤثر باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------