کارآزمایی بالینی یک واکسن-دارو برای کرونا آغاز شد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, واکسن
شرکت آسترازنکا، کارآزمایی بالینی یک دارو-واکسن را برای کمک به پیشگیری و درمان کووید-۱۹ آغاز کرده است و نخستین گروه از داوطلبان در حال دریافت دوزهایی از این دارو هستند. 

به گزارش فارس به نقل از اسکای نیوز، شرکت داروسازی انگلیسی-سوئدی «آسترازنکا» (AstraZeneca) کارآزمایی بالینی یک دارو-واکسن را برای کمک به پیشگیری و درمان کووید-۱۹ آغاز کرده است و نخستین گروه از داوطلبان در حال دریافت دوزهایی از این دارو هستند.

 

شرکت آسترازنکا محصولات دارویی خود را، در بیش از ۱۰۰ کشور جهان عرضه می‌نماید؛ از داروهایی که این شرکت به صورت عمده تولید می‌کند، می‌توان به انواع داروهای: سرطان، قلب و عروق، دستگاه گوارش، ضد عفونت، علوم اعصاب، دستگاه تنفسی و ضد التهاب‌ها اشاره کرد.

 

 این شرکت که به طور جداگانه در حال تولید واکسن بالقوه کووید-۱۹ به همراه دانشمندان دانشگاه آکسفورد است، اعلام کرد: این دارو که با نام «AZD۷۴۴۲» شناخته می‌شود ترکیبی از دو پادتن مونوکلونال است.

 

این شرکت اعلام کرد: نخستین دوزهای داروی جدید به داوطلبان به منظور کمک به پیشگیری و درمان COVID-19 داده شده است.

 

شرکت داروسازی انگلیسی-سوئدی «آسترازنکا»  یادآور شد: کارآزمایی بالینی مرحله یک، نقطه عطف مهمی برای دارو است؛ باید بررسی شود این دارو توانایی حفاظت از افراد در برابر ابتلا به کرونا را دارد یا خیر.

 

آنتونی فوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی آمریکا آنتی بادی‌های مونوکلونال را تقریباً یک شرط مطمئن در برابر کووید ۱۹ خوانده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------