احتمال ورود برخی مناطق به موج سوم کرونا نگران کننده است



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,ویروس کرونا
معاون فرهنگی دانشجویی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: روند نزولی آمار شیوع کرونا از هفته سوم شهریور در بسیاری نقاط متوقف شده و برخی استان‌ها در حال طی کردن مسیر صعودی هستند که خیلی نگران کننده است. 

به گزارش ایرنا، سیما سادات لاری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران کاشان افزود: هر جریان اجتماعی که با نقض فاصله‌گذاری موجب ایجاد تداخل شود به طور قطع می‌تواند در شیوع ویروس کرونا تاثیرگذار باشد و بر این اساس روند نزولی آمار از هفته سوم شهریور در بسیاری نقاط متوقف شده و برخی استان‌ها در حال طی کردن مسیر صعودی هستند که خیلی نگران کننده است.

 

وی بیان کرد: همه دنیا به سمت بازگشایی‌ها حرکت می‌کنند اما مهم این است که ما دستورالعمل‌ها را خیلی جدی بگیریم و از این رو وزارت بهداشت برای هر برنامه و بازگشایی پروتکل‌هایی تدوین کرد که باید بر اساس شرایط هر استان و شهرستان مد نظر قرار گیرد تا با کمترین مشکلات روبه‌رو شویم.

 

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد احتمال شیوع آنفلوآنزا همراه با کرونا گفت: ۹۵ درصد در نیم‌کره جنوبی که اکنون در فصل سرد قرار دارد و انتظار آنفلوآنزا هست، در نتیجه رعایت دستورالعمل‌ها منجمله استفاده از ماسک و شست و شوی مداوم دست‌ها کاهش داشته است.

 

وی اضافه کرد: از این رو  احتمال می‌رود آنفلوآنزا امسال کمتر شیوع پیدا کند و با این وجود به طور قطع باید واکسن بیشتری تهیه شود؛ سال گذشته بین ۲۳۰ تا ۲۵۰ هزار دوز تهیه شده بود اما برای سال‌جاری ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز برای بخش بهداشت و بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون دوز برای توزیع در داروخانه‌ها پیش‌بینی شده است.

 

لاری تشریح کرد: جمعیت زیر پوشش شامل افراد مسن با حدود ۵۰ هزار نفر و همچنین ۳۰۰ هزار نفر از خانم‌های باردار می‌شود که برنامه داریم همه این بانوان زیر پوشش قرار بگیرند که هم به نوعی بشود کنترل بیماری کووید و هم پیشگیری از آنفلوآنزا را برای این عزیزان داشته باشیم.

 

به گفته وی افراد ساکن در خانه سالمندان و زیر پوشش بهزیستی یا سایر افراد دارای شغل‌های پرخطر مانند نیروهای مسلح نیز جزو همان گروهی هستند که شامل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن رایگان می‌شوند.

 

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سایر افراد می‌توانند بر اساس کد ملی در داروخانه‌ها واکسن آنفلوآنزا را با قیمتی حدود ۴۲۰ تا ۵۰۰ هزار ریال از داروخانه‌ها دریافت کنند که البته توصیه این است که واکسن به افراد در معرض خطر هر خانواده‌ مانند کودکان زیر ۶ سال، افراد مسن بالای ۶۵ سال، خانم‌های باردار یا مبتلایان به بیماری زمینه‌ای و افراد در حال شیمی درمانی دریافت کنند.

 

وی تاکید کرد: تهیه واکسن در هیچ کشوری برای همه افراد مقدور نیست به ویژه امسال با توجه به ملاحظات ناشی از شیوع ویروس کرونا، ان‌شاءالله شیوع آنفلوآنزا کمتر خواهد بود اما اگر به واقع تقاضا باشد، برنامه‌ریزی شده است که با ارز غیردولتی هم واکسن وارد کنیم.

 

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به بیشتر کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

 

۴۰۷ هزار و ۳۵۳ نفر تا کنون در کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این میان ۳۴۹ هزار و ۹۸۴ نفر بهبود یافتند و ۲۳ هزار و ۴۵۳ نفر فوت کردند.

  

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------