رکورد جانباختگان روزانه کرونا در کشور به ۴۳۴ نفر رسید/ آذرماه سختی پیش رو داریم



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
سخنگوی وزارت بهداشت، ضمن ارائه تازه‌ترین آمار کرونا در کشور، گفت: در شبانه روز گذشته ۴۳۴ بیمار دیگر فوت شدند. 

 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۴۳۴ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۵ هزار و ۲۹۸ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

 

سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۱۱ آبان ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هفت هزار و ۷۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۳۸۹ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۲۰ هزار و ۴۹۱ نفر رسید.

 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۴۸۶ هزار و ۶۹۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۲۴۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون چهار میلیون و ۹۶۵ هزار و ۳۲۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با توجه به آمار بالای  موارد بستری کرونا در بخش های عادی و مراقبت های ویژه بیمارستانها و با ادامه این روند ممکن است در آینده شاهد آمار تاسف بارتر مرگ و میر کرونا در کشور باشیم.

 

وی افزود: برای خاتمه دادن به این وضعیت به عزم و اراده و وحدت ملی نیاز داریم تا همه مردم و مسئولان برای اجرای پروتکل های بهداشتی فردی و اجتماعی همکاری کنند و نظارت جدی برای اجرای این پروتکل ها اعمال شود و  با قطع زنجیره انتقال ویروس بتوانیم این بیماری را شکست دهیم.

 

وزارت بهداشت هشدار داد؛آذرماه سختی پیش رو داریم/ کرونا تا سال آینده تمام نمی شود

 

 نماینده مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اگر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیشتر نشود آذرماه سختی خواهیم داشت.

 

به گزارش مهر، فرشید رضایی ظهر یکشنبه در ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا در آذربایجان غربی افزود: در حال حاضر ۲ الی ۱۰ درصد جامعه کشور تا به حال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و همراهی مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مدیریت بیماری ضروری است.

 

معاون پرستاری وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بیش از ۶ هزار بیمار در کشور در بخش مراقبت‌های ویژه بستری اند گفت: با توجه به شرایط موجود مجبور به افزایش تعداد تخت‌های بستری تحت مراقبت‌های ویژه شده‌ایم چرا که کرونا حداقل تا یک سال آینده تمام نخواهد شد.

 

مریم حضرتی با بیان اینکه پیشگیری و رعایت بهداشت تنها راهکار مقابله با ویروس کرونا است افزود: باید نظارت‌ها برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی افزایش یابد چرا که در غیر این صورت باید منتظر یک فاجعه بزرگ باشیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این نشست گفت: فرهنگ‌سازی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بر عهده مسئولان و دستگاه‌های اجرایی است. مردم هم باید در این مسیر همراه باشند.

 

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی با بیان اینکه زحمات کادر درمانی در بحث مقابله با بیماری کرونا قابل تقدیر و ستایش است، افزود: بسیاری از بلایا و مصیبت‌ها به سبب اعمال انسان‌ها نازل می‌شود از این استغفار از گناهان موضوعی است که در قرآن کریم نیز به آن اشاره شده است. به طور قطع عنایت خداوند در رفع بیماری کرونا یک اصل اساسی است.

 

وی همچنین با اشاره به مجاهدت‌های مدافعان سلامت گفت: رهبر معظم انقلاب نیز در سخنان اخیرشان بر اهمیت دادن به استغفار و استمداد از درگاه الهی تاکید فرمودند که ما نیز باید بر این مسئله بیش از پیش تاکید کنیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------