تولید حسگر قابل کاشت و تجزیه شونده برای شناسایی گازهای درون بدن



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,حسگر قابل کاشت
پژوهشگران آمریکایی از تولید حسگرهای جدید قابل کاشت در بدن برای شناسایی گازهای مفید و خطرناک خبر داده اند. مزیت مهم این حسگرها تجزیه خودکار بعد از اتمام استفاده است. 

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، تولید حسگرهای قابل کاشت در درون بدن پدیده تازه ای نیست. اما همه آنها بعد از اتمام استفاده باید با انجام عمل جراحی از درون بدن خارج شوند. ساخت حسگرهایی که بعد از پایان کاربرد به طور خودکار تجزیه شوند، پدیده تازه‌ای است که مزایای بهداشتی و درمانی زیادی دارد و هزینه‌ها و خطرات استفاده از این فناوری را نیز کاهش می دهد.

 

حسگر قابل کاشت جدید که در دانشگاه پنسیلوانیا تولید شده بسیار باریک و منعطف است و قادر به شناسایی گازهای اکسید نیتریک (NO) و دی اکسید نیتروژن (NO2) است.

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,حسگر قابل کاشت

 

اکسید نیتریک که به طور خودکار در بدن تولید می شود، با کمک به گشادترشدن رگ های خونی جریان خون را در بدن تسهیل می‌کند. در مقابل گاز دی‌اکسیدنیتروژن گاز خطرناکی است و استنشاق آن منجر به ایجاد بیماری‌های مزمن و حتی انسداد ریه می‌شود. از همین رو شناسایی وجود هر دو گاز در بدن اهمیت زیادی دارد.

 

معمولا بیمارانی که از بیمارستان‌ها مرخص می شوند برای بررسی وجود هر دو گاز در بدنشان مورد بررسی و آزمایش قرار می‌گیرند و حسگر جدید می‌تواند این روند را سریع‌تر و کم هزینه‌تر کند. تولید حسگر یادشده با استفاده از پلیمرهای خاص، هادی‌هایی از جنس منیزیم وفسفر، مدارهای سیلیکونی و برخی مواد دیگر سازگار با محیط زیست صورت گرفته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------