۵۳ میلیون مبتلا با یک قاشق چای‌خوری کرونا!



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا
"مت پارکر" ریاضیدان استرالیایی اخیرا اظهار کرده حجم تقریبا تمام کروناویروسی که تاکنون بیش از ۵۳ میلیون نفر از مردم جهان را آلوده کرده ۰.۲ اونس مایع است.

به گزارش ایسنا وبه نقل از دیلی میل، سایز میکروسکوپی کل ویروس کرونایی که بیش از ۵۳ میلیون فرد در جهان به آن مبتلا شده‌اند چیزی بیش از یک قاشق چای خوری و در حدود هشت میلی لیتر یا ۰.۲ اونس مایع است. برای مقایسه باید گفت یک قاشق چای خوری شش میلی لیتر مایعات را در خود نگه می‌دارد.

 

مت پارکر ، ریاضیدان استرالیایی چندین فرض را برای ارائه این رقم ارائه داد و گفت بنابر تخمین‌هایش تمام ویروس کووید-۱۹ روی کره زمین درون یک لیوان قرار می‌گیرد.

 

در حقیقت، ویروس کووید-۱۹ یک میلیون برابر کوچکتر از یک سلول انسان است. پارکر با تخمین تعداد سلول‌های هر فرد مبتلا به ویروس بر اساس بار ویروسی اندازه گیری شده از سواب و تحقیقات منتشر شده در مجله پزشکی The Lancet ، کار خود را آغاز کرد.

 

وی با استفاده از رقم ۳۰۰ هزار مورد ابتلای جدید در روز در سراسر جهان به این ویروس و با فرض اینکه هر یک به مدت ۱۴ روز آلوده باشد، تعداد افرادی را که در حال حاضر به این ویروس مبتلا هستند محاسبه کرد. او سپس تخمین زد که ۳.۳ میلیون میلیارد سلول کووید-۱۹ در جمعیت انسان ها وجود دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------