جدیدترین آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در جهان/فائوچی: جهش ویروس کرونا موجب افزایش جانباختگان می‌شود



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, فوتی های کرونا
آمار جهانیِ مبتلایان به کروناویروس تاکنون به ۱۰۳ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۶۶۸ نفر رسیده و مرگ دو میلیون و ۲۲۹ هزار و ۵۰۵ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است. 

به گزارش ایسنا، بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون ۷۴ میلیون و ۷۶۹ هزار و ۷۶۷ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

 

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۹ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

 

آمریکا تاکنون با بیش از ۲۶.۶ میلیون مبتلا و بیش از ۴۵۰ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

 

هند نیز با آمار بیش از ۱۰.۷ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۹.۱ میلیون نفر فراتر رفته است.

 

همچنین در حال حاضر چهار کشور ایالات متحده، برزیل، مکزیک و هند رکورددارِ شمار قربانیان این بیماری در دنیا هستند.

 

تعداد جان‌باختگان کووید ۱۹ در انگلیس نیز از ۱۰۵ هزار نفر عبور کرده و این کشور تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است. به علاوه هم‌اکنون تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا نیز از ۸۸ هزار نفر عبور کرده و در میان کشورهای اروپایی در رتبه دوم این جدول قرار دارد.

 

همچنین فرانسه بیش از ۷۵ هزار، روسیه بیش از ۷۲ هزار و اسپانیا نیز بیش از ۵۸ هزار و ۳۰۰ فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده‌اند.

 

پس از این کشورها، ایران با بیش از ۵۷ هزار و ۸۰۰، آلمان با بیش از ۵۷ هزار، کلمبیا با بیش از ۵۳ هزار، آرژانتین با بیش از ۴۷ هزار، آفریقای جنوبی با بیش از ۴۳ هزار و پرو با بیش از ۴۰ هزار جان‌باخته دیگر کشورهایی هستند که تاکنون آمار بالای مرگ‌ و میر ناشی از کووید ۱۹ را ثبت کرده‌اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (یکشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

 

۱. آمریکا: ۲۶ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۷۴۰ مبتلا، ۴۵۰ هزار و ۳۸۱ قربانی

 

۲. هند: ۱۰ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۹۱ مبتلا، ۱۵۴ هزار و ۳۱۲ قربانی

 

۳. برزیل: ۹ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۹۷۵ مبتلا، ۲۲۳ هزار و ۹۷۱ قربانی

 

۴. روسیه: سه میلیون و ۸۳۲ هزار و ۸۰ مبتلا، ۷۲ هزار و ۶۹۷ قربانی

 

۵. انگلیس: سه میلیون و ۷۹۶ هزار و ۸۸ مبتلا، ۱۰۵ هزار و ۵۷۱ قربانی

 

۶. فرانسه: سه میلیون و ۱۷۷ هزار و ۸۷۹ مبتلا، ۷۵ هزار و ۸۶۲ قربانی

 

۷.اسپانیا: دو میلیون و ۸۳۰ هزار و ۴۷۸ مبتلا، ۵۸ هزار و ۳۱۹ قربانی

 

۸. ایتالیا: دو میلیون و ۵۴۱ هزار و ۷۸۳ مبتلا، ۸۸ هزار و ۲۷۹ قربانی

 

۹. ترکیه: دو میلیون و ۴۷۰ هزار و ۹۰۱ مبتلا، ۲۵ هزار و ۸۶۵ قربانی

 

۱۰. آلمان: دو میلیون و ۲۱۷ هزار و ۲۳۴ مبتلا، ۵۷ هزار و ۵۱۲ قربانی

 

براساس آمار فوق در حال حاضر ۱۹ کشور اول این جدول، همگی از رقم یک میلیون ابتلا عبور کرده‌اند و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای روسیه، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، آلمان، کلمبیا، آرژانتین، مکزیک، لهستان، آفریقای جنوبی، ایران، اوکراین، پرو و اندونزی نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

 

فائوچی: جهش ویروس کرونا موجب افزایش جانباختگان می‌شود

آنتونی فائوچی مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا نسبت به افزایش موارد مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید – ۱۹ به دلیل جهش و تکامل ویروسی هشدار داد.

 

به گزارش ایرنا به نقل از سی ان ان، پیش بینی جدید کارشناسان دانشگاه واشنگتن در مورد شیوع ویروس در آمریکا نگران کننده است.

 

براساس این پیش بینی ، حتی در بهترین شرایط، نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر آمریکایی دیگر احتمالا از هم اینک تا اول ماه می (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می دهند.

 

بیش از ۴۵۰ هزار آمریکایی بر اثر ابتلا به کووید – ۱۹ فوت کرده اند و حتی اگر همه جمعیت این کشور ماسک بزنند، از شرکت در تجمعات خودداری و فاصله اجتماعی را رعایت کنند، موسسه ارزیابی و سنجش سلامت پیش بینی می کند که دستکم ۱۳۰ هزار نفر دیگر طی سه ماه آینده براثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می دهند.

 

اکنون گونه های جدیدی از این ویروس شایع شده است. ویروس شناسان از ابتدای شیوع کرونا پیش بینی کردند که این ویروس تغییر می کند و دو گونه جدید و مسری تر آن در حال حاضر در ایالات متحده شیوع یافته است.

 

در همین حال، فائوچی گفت: این ویروس به طور قطع به تغییر و جهش ادامه می دهد.

 

دولت های ایالتی و فدرال در تلاشند تا مردم را واکسینه کنند، اما خوش بینانه ترین حالت حاکی است که بسیاری از آمریکایی ها اگر نگوییم اکثرشان باید تا تابستان برای ایمن شدن منتظر بمانند.

 

اولین دستور اجرایی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در مورد زدن ماسک بود، امری که صرفا دفاتر فدرال را مجاب می کند، زیرا وی نمی تواند به ایالت ها بگوید که چه کاری انجام دهند.

 

برخی کارشناسان توصیه کرده اند که مردم آمریکا از ماسک های ان ۹۵ استفاده کنند.

 

در همین حال، راچل والنسکی مدیر جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا اعلام کرد که ورود گونه های جدید به این کشور به منزله آن است که آمریکایی ها باید همه آنچه را به آنها گفته شده انجام دهند، تدابیر بهداشتی را دو برابر کنند؛ اما میلیون ها آمریکایی هنوز این موارد را رعایت نمی کنند.

 

اما کارشناسان سلامت عمومی خوش بین نیستند که مردم آمریکا با گذشت یک سال از شیوع همه گیری، تغییر رویه دهند.

 

براساس این گزارش، اگر مردم آمریکا از ماسک استفاده کنند، در خانه بمانند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند، آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در این کشور کمتر خواهد شد و ۳۰ هزار مورد مرگ کمتر تا اول ماه می گزارش می شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------