کرونا جان ۸۳ نفر دیگر را در ایران گرفت/ تعداد افراد بستری در قشم سه برابر شد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,
سخنگوی وزارت بهداشت، آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور را تشریح کرد و گفت: در شبانه روز گذشته ۸۳ نفر از بیماران فوت شدند. 

 به گزارش مهر، سیما سادات لاری، بعد از ظهر دوشنبه بیست و هفتم بهمن ۹۹، در ارتباط زنده خبری با شبکه خبر سیما، به ارائه تازه‌ترین آمار کرونا در کشور پرداخت.

 

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: از دیروز تا امروز، ۷ هزار و ۷۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۸۴ نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران به یک میلیون و ۵۲۶ هزار و ۲۳ نفر رسید.

 

وی افزود: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۹ هزار و ۲۸ نفر رسید.

 

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۳۰۴ هزار و ۳۳۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۳۷۰۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

 

وی گفت: تا کنون ۱۰ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۸۰ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

 

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل‌ها، در حال حاضر ۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۳۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۷۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

 

لاری تاکید کرد: در حال حاضر شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، دزفول، دشت آزادگان، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

 

تعداد افراد بستری در قشم سه برابر شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم گفت: به دلیل افزایش سفر به قشم در تعطیلات بهمن‌ماه تعداد افراد بستری در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم سه برابر شد.

آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور,تعداد افراد بستری در قشم

 

دکتر حمیدرضا بهزادی روز دوشنبه در جلسه ستاد کرونای شهرستان قشم افزود: پس از حدود ۲ ماه صفر بودن آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ در شهرستان قشم، چهار نفر در ۲ هفته گذشته فوت کردند.

 

وی از انجام ۱۴ هزار آزمایش‌ کرونا در قشم خبرداد و تصریح کرد: از این تعداد تاکنون چهار هزار نفر با نتیجه مثبت ثبت شده‌اند که بسیاری از این افراد با کمک بسیج شهرستان در منزل قرنطینه شدند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم ادامه داد: تاکنون ۲۰ نفر از کادر درمان این شهرستان نیز به این بیماری مبتلا شدند که با سلامتی کامل به محل خدمت خود بازگشتند و در زمان بیماری این همکاران هیچگونه خدمات کاهش نیافت.

 

وی اظهار کرد: دستورالعمل‌های بهداشتی در بسیاری از مجتمع‌های تجاری رعایت نمی‌شود و شهرهای درگهان و سوزا و همچنین روستای رمکان از نظر بیماری در وضعیت نامساعدی قرار دارند.

 

بهزادی افزود: با وجود به همراه داشتن نتیجه آزمایش منفی مسافران پروازهای خارجی، یک مورد مثبت بیماری ثبت شده است که بر این اساس لازم است آزمایش این مسافران به صورت مجدد در فرودگاه قشم انجام شود.

 

وی ادامه داد: عادی انگاری بیماری در قشم خطرناک است و بهداشت محیط با نظارت بیشتر از شیوع بیماری پیشگیری می‌کند.

 

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------