۲۰ استان بیشتر در خطر همه گیری کرونا/افزایش تعداد مبتلایان به کرونای انگلیسی در آذربایجان‌شرقی به ۳۰ نفر



 کرونا,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، با اشاره به اجرای گام چهارم بسیج ملی مقابله با کرونا، گفت: در مرحله تشدید بیماریابی، بر روی گروه‌های آسیب پذیر متمرکز شده ایم. 

  جعفر صادق تبریزی، در گفتگو با شبکه خبر سیما، به دستاوردهای طرح شهید سلیمانی در مقابله با کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: تا کنون حدود ۷۲ هزار تیم بسیج شده اند و انتظار داریم این تعداد افزایش یابد.

 

وی با اعلام اینکه ۲۰ استان در خطر بیشتر همه گیری هستند، گفت: ۱۴ استان در اطراف خوزستان و ۶ استان مسافر پذیر در اولویت هستند و به عنوان هدف طرح شهید سلیمانی در گام چهارم تشدید مقابله با کرونا در نظر گرفته شده اند.

 

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، به برنامه ویزیت در منزل اشاره کرد و افزود: در گام چهارم، رصد بیماران و تست افراد با شدت بیشتری انجام می‌شود.

 

صادق تبریزی با اعلام اینکه طرح شهید سلیمانی ۷ راهبرد دارد، ادامه داد: اولین راهبرد طرح، آموزش و اطلاع رسانی است. اطلاع رسانی به موقع و تشخیص بیماری می‌تواند در ریشه کنی بیماری کمک کند.

 

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: در مرحله تشدید بیماریابی و تشخیص، بر روی گروه‌های آسیب پذیر متمرکز شده ایم. به طوری که ۳۰ درصد از سالمندانی که در گروه پر خطر قرار دارند، شناسایی شده اند.

 

افزایش تعداد مبتلایان به کرونای انگلیسی در آذربایجان‌شرقی به ۳۰ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به آخرین وضعیت کرونای انگلیسی در آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون ۳۰ نفر در استان به این بیماری دچار و توسط همکاران ما شناسایی، تست‌گیری و قرنطینه شده‌اند. 

 

به گزارش ایرنا، محمدحسین صومی روز چهارشنبه در یک نشست خبری با اشاره به آخرین وضعیت کرونای انگلیسی در آذربایجان شرقی اظهار کرد: ۲۹ نفر از مبتلایان به نوع جهش یافته کرونا، موسوم به «کرونای انگلیسی»، به شکل سرپایی درمان شده اند و یک نفر از بیماران در بیمارستان بستری است.

 

صومی، منشاء ویروس کرونای انگلیسی در استان را خارجی دانست و گفت: بیشترین تعداد مبتلایان به این ویروس در شهرستان­ های اهر، بستان آباد و مرند بوده و در این سه کانون، بیماری تحت کنترل است، اما رد پای انتشار ویروس در جاهای دیگر استان نیز دیده شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: شواهدی از انتشار آرام ویروس کرونای انگلیسی در سطح استان دیده می­‌شود و برای مقابله با این وضعیت همه مردم باید پای کار باشند و کمک کنند.

 

صومی با بیان اینکه روزانه ۱۹۰ تا ۲۱۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در آذربایجان شرقی شناسایی می‌شود، افزود: با تشدید طرح سردار حاج قاسم سلیمانی انجام تست کرونا در سطح استان افزایش می ­یابد.

 

وی  با اشاره به وضعیت پایدار بیماری کرونا در استان گفت: در حال حاضر ۱۲۵ نفر از بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه  و ۵۲ نفر زیر دستگاه ونتیلاتور قرار دارند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی و بخصوص پرهیز از هرگونه جابجایی بین شهری و بین استانی شد و گفت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، رعایت بهداشت فرد، شست و شوی دست ها و داشتن ماسک از جمله مهمترین موضوعاتی است که انتظار داریم مردم به جد رعایت کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------