اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

ارتباط بهداشت دهان و دندان با خطر از دست دادن عضلات



 بهداشت دهان و دندان,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
نتایج یک تحقیق جدید، ارتباط بین بهداشت خوب دهان و دندان را با سلامت عمومی در افراد بزرگسال نشان می دهد. 

به گزارش  مهر به نقل از مدیکال نیوز تودی، نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که تعداد کمتر دندان های باقیمانده در دهان و توانایی جویدن ضعیف، خطر از دست دادن عضلات، ضعف و دیابت را در افراد مسن افزایش می دهد.

 

تحقیقات نشان می دهد که فراتر از ناراحتی جسمی، سلامت دهان و دندان اثرات قابل توجهی از جمله افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی را به همراه دارد.

 

بهداشت ضعیف دهان و دندان که براساس تعداد دندان های باقیمانده در دهان، توانایی جویدن، و مشکلات خوردن و بلع تعیین می شود، از عوامل ایجاد کننده ضعف جسمی، ناتوانی و مرگ و میر است.

 

محققان دانشگاه شیمان ژاپن به وجود ریسک بالا دیابت و سارکوپنی که از دست دادن عضله و ضعف ناشی از پیری است، در میان افراد مسن دارای بهداشت ضعیف دهان پی بردند.

 

محققان در این مطالعه، ۶۳۵ فرد در رده سنی ۴۰ تا ۷۴ سال را مورد مطالعه و بررسی قرار دادند.

 

آنها دریافتند که تعداد کمتر دندان های باقیمانده در دهان و توانایی جویدن ضعیف به طور قابل توجهی با دست های ضعیف تر و سارکوپنی مرتبط است. دندان کمتر و توانایی جویدن ضعیف نیز به طور معنی داری با دیابت در ارتباط بود.

 

به گفته محققان، «یافته های ما نشان می دهد که بهبود در سلامت دهان و دندان، از جمله حفظ عملکرد جونده ها و باقی نگه داشتن دندان ها، ممکن است در پیشگیری از سارکوپنی و دیابت در بزرگسالان موثر باشد.»

 

آنها حدس می زنند در افرادی که توانایی جویدن یا دندان کمتری دارند، ممکن است به خاطر خوردن غذاهای نرم تر و غنی از شکر و داشتن وعده های غذایی کمتر، خطر دیابت افزایش یابد.

 

هر دو این فاکتورها موجب افزایش بیشتر میزان گلوکز خون بعد از غذاخوردن می شود.

 

«شوزو یانو»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «طبق داده های ما، استفاده از روکش دندان و استفاده از دندان مصنوعی ممکن است خطر دیابت و سارکوپنی را کاهش دهد.»

 

محققان همچنین اذعان دارند بیماری لثه که می تواند باعث از دست دادن دندان ها شود، می تواند منجر به کاهش حساسیت به انسولین و اختلال در تحمل گلوکز شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------