زالی: در تهران بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر واکسن زده‌اند



زالی,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: تاکنون یک میلیون و ۱۱۰ هزار دز واکسن کرونا در تهران تزریق شده و ۳۹۰ هزار نفر نیز هر ۲ دوز این واکسن را دریافت کردند. 

علیرضا زالی روز چهارشنبه در جریان افتتاح سومین مرکز تزریق واکسیناسیون در منطقه ۶ تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: واکسیناسیون در تهران پیچیده است، چرا که جمعیت زیادی از سالمندان کشور در تهران ساکن هستند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر واکسیناسیون گروه سنی بالای ٧٠ سال در دستور کار است ، افزود: تلاش ما این است افرادی که در فاز اول یک برند از واکسن را استفاده کردند فاز دوم هم از همین برند استفاده کنند.

 

زالی با بیان اینکه تمام افراد بالای ٧٠ سال دز دوم دریافت نکردند، گفت: در تهران ٧٨ مرکز تجمیعی واکسیناسیون داریم و هر روز شاهد افتتاح مراکز دیگری هستیم.

 

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۱۱۰ هزار دوز واکسن در تهران تزریق شده است، گفت که ٣٩٠ هزار نفر از این افراد دوز دوم را نیز دریافت کردند. 

 

زالی ادامه داد: با توجه به اینکه  به پایان واکسیناسیون افراد ۷۰ سال به بالا می رسیم، گفت: بخشنامه ای داریم که هر فردی که به هر مرکزی مراجعه کند دوز دوم را نیز همان جا دریافت کند.

 

به گفته وی، سامانه نوبت دهی فعال تر شده است و پیامک ها ارسال می شود.

 

وی تاکید کرد که مردم نگرانند، فکر می کنند که واکسن نمی رسد؛ من اطمینان خاطر می دهم که تا سه ماه فاصله بین دوز اول و دوم مشکلی ایجاد نکند.

 

وی تاکید کرد که ما حتما به هر کسی همان واکسن دوز اول را می زنیم.

 

ایرنا 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------