اثربخشی واکسن کرونا در ۹۴ درصد بیماران سرطانی



 واکسن کرونا,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
- نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد واکسن کرونا در ۹۴ درصد بیماران سرطانی موثر است و تنها ۶ درصد از آنها هیچ واکنشی به این واکسن نشان ندادند. 

به گزارش  ایرنا از پایگاه اینترنتی فایننشیال اکسپرس، با گسترش واکسیناسیون کرونا به تمام گروه های سنی در مناطق مختلف جهان، محققان اکنون محور توجه خود را بر درک نحوه واکنش به واکسن کرونا در بیمارانی متمرکز کرده اند که به بیماری های تهدید کننده زندگی مانند سرطان مبتلا هستند.

 

یک مطالعه که به تازگی در آمریکا و سوییس انجام شده است، نشان داد تقریباً همه بیماران سرطانی به خوبی به واکسن mRNA واکنش نشان داده و سه تا چهار هفته پس از دریافت دوز دوم واکسن، واکنش ایمنی مطلوبی پیدا کردند.

 

با این حال ، اقلیت بسیار کمی از بیماران سرطانی که بخشی از این مطالعه بودند، به واکسن کووید-۱۹ واکنش نشان ندادند.

 

محققان گفتند: بیمارانی که به بدخیمی های خون مانند «میلوما» و «لنفوم هوچکین» مبتلا هستند، در مقایسه با بیمارانی که تومورهای جامد دارند، بیشتر احتمال دارد هیچ آنتی بادی تولید نکنند.

 

این مطالعه همچنین نشان داد بیمارانی که در مدت ۶ ماه پس از واکسیناسیون تحت درمان با «ریتوکسیماب» (یک داروی تزریقی وریدی) قرار می گیرند، نیز در تولید آنتی بادی موفق نیستند.

 

با این حال ، بیمارانی که تحت شیمی درمانی قرار داشتند ، مقدار قابل توجهی آنتی بادی تولید کردند، اما این واکنش ایمنی نسبت به میزان ثبت شده در میان جمعیت عمومی بسیار کم بود.

 

محققان در چندین کشور که قصد داشتند به دلیل کمبود واکسن کرونا به بیماران سرطانی یک دوز واکسن کرونا ارائه دهند، اعلام کردند، تزریق یک دوز واکسن کرونا برای ایجاد ایمنی در برابر ویروس کرونا در بیماران مبتلا به سرطان کافی نیست.

 

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.  ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

 

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد، نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد، اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

 

اولین بار، شرکت داروسازی فایزر آمریکا آبان ماه ۱۳۹۹ اعلام کرد که به واکسن کرونا دست یافته و این واکسن تا ۹۰ درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر عمل کرده است.

 

علاوه بر این کشورهای زیادی همچون ایران، هند، روسیه، چین، انگلیس و کوبا وارد عرصه تولید واکسن کرونا شده اند و موفقیت های چشمگیری در این زمینه کسب کرده اند. در حال حاضر در بسیاری از کشورها واکسیناسیون علیه ویروس کووید ۱۹ در حال انجام است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------