در صورت تعطیل نشدن شهرها، وقوع فاجعه‌ حتمی است| لااقل تردد در مکانهای مسقف حرم رضوی را مسدود کنید!



کرونا,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به شناسایی حدود ۴۰۰ مورد ابتلای جدید در جنوب غرب خوزستان در شبانه‌روز گذشته، گفت: در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌ها و تعطیل نشدن کامل شهرها، وقوع فاجعه‌ بزرگ در منطقه حتمی است. 

دکتر شکراله سلمان‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر مردم دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند و تعطیلی کامل شهرها و منع تردد اعمال نشود، وقوع فاجعه‌ بزرگ در منطقه حتمی است. مردم برای پیشگیری از فاجعه بزرگ، در کنار بهداشت و درمان باشند.

 

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه افزایش آمار مبتلایان و بستری در جنوب غرب خوزستان فاجعه‌بار است، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۹۱ مورد جدید مثبت داشته‌ایم که ۲۲۷ نفر مربوط به آبادان، ۱۱۱ نفر مربوط به خرمشهر و ۵۳ مورد نیز مربوط به شادگان بوده است. ۳۶۵ نفر از موارد جدید مثبت، به صورت سرپایی در حال درمان هستند.

 

سلمان‌زاده گفت: روز گذشته ۵۷ نفر در بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان بستری شدند و ۳۴ نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند و متأسفانه یک فوتی در آبادان داشتیم. در حال حاضر کل موارد مثبت بستری در بیمارستان‌های منطقه، ۲۴۵ نفر است.

 

وی بیان کرد: تعداد کل موارد مراجعه سرپایی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان از ابتدای اپیدمی تاکنون ۲۱۹ هزار و ۵۳۲ مورد بوده که ۱۳ هزار و ۷۳۷ مورد از این تعداد، بستری شدند و ۱۱۱ هزار و ۴۸ نفر نیز پس از دریافت خدمات و بهبودی از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

 

 حال بد مشهد در ایام کرونا/ وقت مشهد آمدن نیست

مهدی قلیان گفت: درحال حاضر هیچ ضروریتی برای مسافرت غیر ضروری به استان خراسان رضوی وجود ندارد و برای زیارت رفتن در حال حاضر وقت مشهد آمدن نیست.

 

به گزارش برنا؛ چند روزی است که خبر می رسد وضعیت مشهد از سیاه هم سیاه تر است و ضریب اشغال تخت‌های استان خراسان رضوی افزایش پیدا کرده که جای نگرانی دارد و با روند فعلی در روزهای آتی با کمبود تخت مواجه خواهند بود همچنین به نظر می رسد اگر ورودی‌های شهر مشهد کم نشود زنجیره انتقال بیماری به راحتی قطع نخواهد شد و با این روند نشان می دهد که پیک ششم بیماری کرونا در مشهد در حال وقوع است. در هر حال انگار ورود هر مسافر به مشهد به‌هرطریقی چه به‌وسیله خودروی شخصی و چه توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی اعم از ریلی، زمینی و هوایی تنها و تنها به گسترش بیماری کمک کرده و خواهد کرد.

 

مهدی قلیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار برنا گفت: اوضاع خطرناک مشهد در شرایطی به وجود آمده است که تعداد بیماران بسیار زیاد است.

 

او با بیان اینکه  تعداد بیماران کرونایی هم در مراکز سرپایی هم به صورت بستری در حال افزایش است، افزود: حدود ۱۳۰ درصد افزایش میزان بستری را در خراسان رضوی از ابتدای تیرماه تا کنون شاهد بودیم.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره تأثیر ورود اتباع به کشور در جهت افزایش میزان ابتلا تصریح کرد: میزان افزایش بستری در کل کشور به این شکل است و همگی از نوع دلتا است.

 

قلیان افزود: هیچ ضروریتی برای مسافرت غیر ضروری به  استان خراسان رضوی وجود ندارد و برای زیارت رفتن در حال حاضر وقت مشهد آمدن نیست و توصیه می کنم کسی به قصد زیارت از منزل خود خارج نشود.

 

درخواست از آستان قدس: مشهد در وضعیت سیاه است؛ لااقل تردد در مکانهای مسقف حرم رضوی را مسدود کنید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: گویا پخش اطلاعیه‌ها و هشدارهای کرونایی از صداوسیما تأثیرش را از دست داده است! 

 

این روزها خودروهای آتش‌نشانی رسالت هشدار به مردم مشهد را به عهده گرفته‌اند و با عبور از معابر شهر، از مردم می‌خواهند در منزل بمانند.

 

شهر مشهد حال خوشی ندارد،بیمارستان‌ها مملو از مریض هستند و تخت بیمارستانی کمیاب، کادر سخت‌کوش درمان خسته و رنجور وضع دارو بسیار نابسامان. و در همین حال پرواز هواپیماها برقرار، قطارهای عازم مشهد پر از مسافر و نیز جاده‌های منتهی به مشهد دارای حجم زیاد تردد.

 

حالا گیرم با درخواست بلندگوهای آتش‌نشانی مردم بومی و مجاورین در خانه بمانند، با حجم زیاد مسافران و زائران چه می‌کنید؟

 

آقای استاندار احساس می‌شود این روزها برای کنترل شهر مشهد گرفتار نوعی رودربایستی شده‌اید؟ چرا ورود مسافران را ممنوع نمی‌کنید؟ چرا شهر مشهد را تعطیل نمی‌کنید؟ آیا از بافت مرکزی شهر، بازارهای سرپوشیده و اطراف حرم مطهر بازدیدی داشته‌اید؟ وضع چگونه است؟ آیا هنوز دست روی دست گذاشته‌اید؟

 

و سخنی با تولیت محترم آستان قدس رضوی

واقعیت اینست که پروتکل‌های کرونایی اجرا شده در حرم مطهر تا ماه قبل تا حدودی قابل قبول بود. اما با ورود سیل زائران به مشهد به خصوص در هفته‌های اخیر پروتکل‌های موجود کارایی خود را از دست داده است.

 

وجود صف‌های طولانی زائران برای زیارت، ازدحام جمعیت در رواق‌های مبارکه و حتی تراکم شدید جمعیت در ساعاتی از روز و شب در فضای باز و صحن‌های حرم مطهر جای هشدار دارد به خصوص اینکه گروهی اصلاً ماسک نمی‌زنند و در مواقعی فاصله‌گذاری اصلاً رعایت نمی‌شود.

 

شما خوب می‌دانید این روزها حرم مطهر امام رضا(ع) تقریباً از تمامی شهرها زائر دارد و در صورت آلودگی به ویروس و تسری آن به سراسر کشور باید بیش از پیش در انتظار خطر و فاجعه بود.

 

جناب آقای مروی

به عنوان یک شهروند مشهدی ارادتمند به ساحت مقدس حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام از شما درخواست می‌کنم برای مدتی حداقل فضاهای مسقف حرم مطهر امام رضا را تعطیل کنید تا کمک بزرگی در جهت همکاری با کادر درمانی و ستاد کرونا کرده باشید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------