درخواست مردم برای محاكمه مقصران گسترش کرونا در ایران/ وعده های غیرواقعی نمکی همچنان ادامه دارد



 وزیر بهداشت,اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی

 

  به گزارش  اعتماد؛در هشتمين روز پس از تشكيل كارزار مردمي درخواست از رييس قوه قضاييه براي محاكمه قاصرين مبارزه با كرونا، تا ظهر 25 مرداد، تعداد امضاكنندگان اين كارزار به 17 هزار و 77 نفر افزايش يافت .  ديروز هم معاون وزير كشور هم، در نامه‌اي خطاب به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، مشخصات تمام اشخاص حقيقي و حقوقي ناقض مصوبات ستاد ملي مقابله با كرونا، براي برخورد قانوني و معرفي به دادستاني كل كشور را خواستار شد .

 

حالا سوال مهم اين است كه آيا دستگاه قضا براي پيگيري تخلفات حقوقي مورد اشاره از تمام دست اندركاران موجد تشديد شيوع كوويد 19 در كشور، مصر و صاحب اختيار است ؟  طبق آخرين اعلام وزارت بهداشت، تا ظهر روز 25 مرداد، در مجموع ۱۹ ميليون و ۸۳۵ هزار و ۶۳۹ دوز واكسن كوويد 19 در ايران تزريق شده و در حالي كه براي ايجاد ايمني 70 درصدي در كشور، بايد 61 ميليون نفر از جمعيت ايران واكسينه شوند و تاثير واكسيناسيون هم دو هفته بعد از تزريق دومين دوز آغاز خواهد شد، فقط ۴ ميليون و ۳۸۱ هزار و ۲۸۸ نفر از جمعيت 61 ميليون نفري و حدود 7.2 درصد جمعيت، به‌طور كامل واكسينه شده‌اند . بنا به گزارش وزارت بهداشت، در شبانه 24 تا 25 مرداد ماه، با فوت 655 بيمار كرونايي در كشور، ركورد ديگري نسبت به روز قبل (620 فوتي) ثبت شد . در اين شبانه روز همچنين ۴۱ هزار و ۱۹۴ بيمار جديد كرونا در كشور شناسايي شدند كه نسبت به مبتلايان جديد روز قبل (36 هزار و 736 نفر) افزايش دارد . آمار بستري‌ها در بخش مراقبت‌هاي ويژه بيمارستان‌ها هم در اين بازه زماني و نسبت به روز قبل (7323 نفر) به ۷۳۷۹ نفر افزايش يافته است . 

 

اين آمار افزايشي، در حالي است كه طبق گزارش ديروز مركز مديريت راه‌هاي كشور، حجم تردد جاده‌اي در شبانه روز 24 تا 25 مرداد، نسبت به روز پيش از آن ۱.۸ درصد افزايش داشته و در حالي كه ساعت 15 ديروز و در دومين روز از ممنوعيت سفرهاي بين استاني با خودروي شخصي، محورهاي هراز (مسير جنوب به شمال - محدوده‌هاي مشاء و پلور) آزادراه قزوين رشت (محدوده رودبار) و آزاد راه تهران كرج، ترافيك نيمه سنگين داشته، در شبانه روز 24 تا 25 مرداد، 863 هزار و 205 تردد خودرو در آزادراه‌هاي تهران كرج، كرج قزوين، تهران ساوه، بومهن جاجرود ثبت شده است . 

 

ديروز، ويدئويي از مراسم عزاداري هيئت بي بي‌ام كلثوم (س) واقع در نسيم شهر (از توابع استان تهران) با مداحي حاج مهدي رسولي منتشر شد كه مربوط به چند شب اخير و پس از امضاي بيانيه مداحان درباره ضرورت رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي در مراسم سوگواري سيد الشهدا (ع) است . در اين ويدئو، مداح مراسم بين صدها مرد بدون پيراهن و بدون ماسك كه در جمعي متراكم و بدون فاصله مشغول همراهي با مداح هستند خطاب به جمع فرياد مي‌زند: «  اين جلسه توي اوج مريضي كه اوايل اومده بود و همه مي‌ترسيدن، تعطيل نبود . اون موقع هم من مي‌خوندم . اگه قرار بود كسي مريض مي‌شد، من بودم . الان دومين سالگردم بود . ول كنيد اين چرت و پرتا رو . زير خيمه امام حسين از اين خبرا نيست . اينجا مرده زنده ميشه . » 

 

تداوم هنجار شكني برخي هيات‌هاي مذهبي در حالي است كه روز 19 مرداد، رضا عزت‌زماني، معاون فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس درباره ضرورت رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي توسط هيات‌هاي مذهبي تاكيد كرد: « در برخي از هيأت‌ها از جمله هيات زوار البقيع تهران كم‌كاري‌هايي صورت گرفت كه تذكرات لازم ارايه شد و كميته انتظامي ستاد ملي كرونا، پيگير موضوع هستند و به دليل نوع رفتارها و تعمد موجود براي عدم رعايت دستورالعمل‌ها، برخورد جدي با اين هيأت صورت خواهد گرفت. اگر هم اين رفتار، تداوم داشته باشد، قطعا هيأت را تعطيل خواهيم كرد.مردم هم مي‌توانند در طول برگزاري عزاداري ماه محرم و صفر، در صورت مشاهده هرگونه تخلفي از رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي، موارد را از طريق سامانه بيرق يا ارسال عدد يك به سامانه پيامكي ۱۰۰۰۴۶۱۵ اطلاع‌رساني كنند. »

 

دستور نمکی روی زمین ماند | سامانه ثبت‌نام واکسن برای متولدین ۴٧ تا ۵٠ هنوز باز نشده است

پنج روز از دستور وزیر بهداشت درباره ثبت‌نام گروه‌های سنی جدید شامل متولدین سال‌های ۱۳۴۷ تا ۱۳۵۰ گذشته اما سامانه نام‌نویسی واکسیناسیون هنوز برای آنها باز نشده است.

دروغهای نمکی درباره واکسن کرونا,اظهارت دروغ سعید نمکی

 

 وزیر بهداشت,اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی

 

به گزارش ایسنا، سعید نمکی وزیر بهداشت روز جمعه ٢٢ مردادماه در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید کرد که «سن ثبت‌نام واکسیناسیون گروه‌های هدف ۳ سال کاهش یابد».

 

 وزیر بهداشت,اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی

 

با گذشت ۵ روز از دستور نمکی، هنوز سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا برای این گروه‌های سنی جدید بازگشایی نشده و همچنان متولدین ۱۳۴۷ و قبل از آن امکان ثبت‌ نام دارند.

 

اعلام وزیر بهداشت و عدم بازگشایی سامانه مذکور، سرگردانی تعداد زیادی از مشمولان را به دنبال داشته است. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------