واریانت MU «مو» خطرناک تر از دلتا نيست| سویه دلتا موجب بروز نوع شدید بیماری در کودکان نمی شود



 واریانت,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
آنتونی فائوچی متخصص ارشد بیماری‌های عفونی در آمریکا با بیان اینکه واریانت «مو» تهدید کننده نیست، تاکید کرد: هنوز شواهد کافی مبنی بر خطرناک بودن گونه «مو» وجود ندارد. 

 به گزارش باشگاه خبرنگاران، به نقل از مدیکال اکسپرس، مدل جدید ویروس کرونا به نام« مو» که امکان دارد بتواند دربرابر آنتی بادی های موجود از جمله واکسن ها مقاوم باشد اما به گفته متخصصان هنوز شواهد کافی برای این مسئله در دست نیست.

 

آنتونی فائوچی متخصص ارشد بیماری های عفونی در آمریکا می گوید این نوع اکنون در ایالات متحده آمریکا چندان مورد توجه قرار نگرفته است، ولی موسسه ملی آلرژی و بیماری های واگیر آن را « بسیار جدی» می داند.

 

فائوچی خاطرنشان کرد:ما آن را از نزدیک تحت نظر داریم، این واریانت به هیچ وجه به غالب بودن نزدیک نیست و نمی توان گفت خطرناک تر از گونه دلتای کروناست.

 

او تأکید کرد در حالیکه مو از نظر فنی B.۱.۶۲۱ شناخته می شود، دارای جهش هایی است که نشان می دهد از آنتی بادی های خاص فرار می کند، اما داده های بالینی زیادی وجود ندارد که این را تایید کند.

 

فائوچی توضیح داد:این بیشتر بر اساس داده های آزمایشگاهی است. مقامات اکنون آن را تهدید فوری نمی دانند.

 

این هفته، سازمان بهداشت جهانی( WHO) مو را« گونه جدید» نامید و گفت تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا می تواند از آنتی بادی های موجود فرار کند، نیاز است. مو اولین بار در ژانویه در کلمبیا شناسایی شد.

 

مارسلا مرکادو، مقام بهداشت کلمبیایی روز پنج شنبه گفت« مو» مسئول سومین موج ابتلا به ویروس کرونا در این کشور از آوریل تا ژوئن بوده است که تقریبا جان ۷۰۰ نفر در طول آن موج گرفته است و تقریبا دو سوم آزمایش های افرادی که فوت کرده اند برای نوع« مو» بوده است.

 

به گفته دانشگاه جانز هاپکینز، کلمبیا در هفته گذشته کمتر از ۱۴۰۰۰ مورد جدید ابتلا به کووید- ۱۹ و ۵۳۰ مورد مرگ جدید را مشاهده کرده است.کمتر از ۳۰ درصد از شهروندان این کشور به طور کامل واکسینه شده اند.

 

بر اساس گزارش WHO، اگرچه شیوع جهانی واریانت« مو» در بین موارد متوالی کاهش یافته و اکنون زیر ۰.۱ درصد است، اما شیوع در کلمبیا( ۳۹)) و اکوادور( ۱۳) به طور مداوم افزایش یافته است. برخی شیوع های بزرگتر از نوع« مو» در آمریکای جنوبی و اروپا نیز گزارش شده است.

 

دانشگاه جانز هاپکینز گزارش داد که کلمبیا در این هفته حدود ۱۴۰۰۰ مورد جدید ابتلا به کووید و ۵۳۰ مورد مرگ داشته است. میزان واکسیناسیون آن زیر ۳۰ درصد است.

 

تایید اولین موارد ابتلا به سویه "مو" در ژاپن

 وزیر بهداشت ژاپن می گوید: دو مسافری که تست کرونایشان در ایستگاه های قرنطینه دو فرودگاه مثبت شده بود به سویه "مو" مبتلا بوده اند.

 

پیش از این نیز این سویه در آمریکای جنوبی و اروپا شناسایی شده بود.

 

سویه دلتا باعث پیدایش نوع شدید بیماری در کودکان نمی شود

نتایج یک بررسی تازه نشان می دهد:سویه دلتای کروناویروس (Coronaviruses) باعث بروز نوع شدید بیماری در کودکان نمی شود.

 

 واریانت,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی

به گزارش ایسنا، هرچند تعداد پذیرش کودکان آمریکایی در بیمارستان به دلیل ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ از زمان شیوع سویه دلتا افزایش یافته است اما نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد، ترس از این موضوع که این سویه باعث بروز نوع شدیدتر بیماری در اطفال می شود، بی اساس است.

 

در گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمريکا همچنین آمده است که در فاصله ۲۰ ژوئن تا ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۱، نوجوانانی که در برابر بیماری کووید- ۱۹ واکسینه نشده اند ۱۰ برابر بیشتر از افرادی که واکسینه شده اند در بیمارستان بستری شدند.

 

این مرکز گزارش های بیمارستانی منتشر شده بین یکم مارس ۲۰۲۰ تا ۱۴ آوت ۲۰۲۱ که حدود ۱۰ درصد از جمعیت ایالات متحده را پوشش می دهد، مورد بررسی قرار داد.

 

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس، پزشکان با بررسی ۳۱۱۶ پرونده بیمارستانی در دوره پیش از شیوع سویه دلتا و مقایسه آن با ۱۶۴ پروند در دوران شیوع سویه دلتا متوجه شدند که درصد مراجعه کودکان مبتلا به" نوع شدید بیماری" تفاوت چندانی نداشته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------