پرورش جلبک کاهنده چربی خون در منزل ممکن شد



 کاهنده چربی خون,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
اسپیرولینا نوعی زیست ماده به دست آمده از جلبک‌های دریایی است که خواص درمانی زیادی دارد و برای اولین بار پرورش آن در منزل ممکن شده است. 

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، اسپیرولینا خواص انتی اکسیدان زیادی دارد، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و کلسترول خون را پایین می‌آورد. تا به امروز این محصول در قالب انواع پودر در دسترس بوده، اما شرکت انگلیسی کانوپی امکان پرورش و رشد جلبک مذکور را در منزل به وجود آورده است.

 

نوع زنده و تازه این جلبک دارای خواص تغذیه‌ای بسیار بیشتری در مقایسه با پودر خشک شده است. این شرکت می‌افزاید که جلبک‌های تازه طعم نامطبوع اسپیرولینای پودری را ندارند و مصرف کنندگان نگران پرورش این جلبک‌ها در استخرهای آلوده نیز نخواهند بود.

 

این سیستم متشکل از دومحفظه قابل شستشو است که بر روی یک میز نصب می‌شوند و ۱۴ قرص حاوی مواد مغذی برای کمک به رشد جلبک‌های مذکور نیز عرضه می‌شود. با قراردادن جلبک‌ها در این محفظه‌ها و افزودن آب به آنها و استفاده تدریجی از قرص‌ها رشد آنها آغاز می‌شود و پس از پنج روز جلبک‌ها آماده مصرف خواهند بود.

 

اگر کاربر برداشت جلبک‌ها را فرموش کند، حسگر این سیستم تشخیص می‌دهد که تراکم جلبک در آب به حد کافی رسیده است و از طریق یک برنامه تلفن همراه، اعلانی را ارسال می‌کند.

 

سپس یک پمپ هوای یکپارچه، برای خروج جلبک‌ها از محفظه‌ها مورد استفاده قرار گرفته و عصاره اسپیرولینا را از بقیه آب جدا می‌کند. این کنسانتره یک وعده ۵ گرمی را تشکیل می‌دهد که می‌توان آن را با آب یا غذا مخلوط و سپس استفاده کرد. البته مقداری اسپیرولینا باید کنار گذاشته شود تا برای پرورش مجدد این جلبک به کار گرفته شود. قیمت این محصول ۳۴۰ دلار است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------