اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

افزایش ۴برابری بیماران سرپایی کرونا در کشور / جزییات واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال



کرونا,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
وزیر بهداشت با ابراز نگرانی از افزایش چهار برابری بیماران سرپایی کرونا در کشور طی چند روز اخیر، در عین حال درباره واکسیناسیون دز سوم و همچنین جزییات واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال توضیح داد. 

به گزارش ایسنا، دکتر بهرام عین‌اللهی در حاشیه مراسم بانوان طبیب، با حضور در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال ایسنا درباره تزریق واکسن کرونا به کودکان، گفت: روز گذشته در ستاد ملی کرونا با توجه به توصیه‌های کمیته‌های علمی و تایید مراکز جهانی در زمینه واکسیناسیون کودکان و تحقیقاتی که دانشمندان ما انجام دادند، به این جمع‌بندی رسیدیم که واکسیناسیون برای کودکان زیر ۱۲ سال می‌تواند انجام شود، اما قرار شد این کار مرحله‌ای باشد.

 

آغاز واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال پس از تایید نوع واکسن

وی در این باره افزود: بنابراین در مرحله اول و بعد از اینکه کمیته علمی نوع واکسن را به تایید رساند که چند روزی طول می‌کشد، بعد از آن وزارت بهداشت اعلام می‌کند و در مرحله اول به صورت داوطلبانه و با رضایت والدین واکسیناسیون کودکان را آغاز می‌کنیم.

 

عین‌اللهی افزود: بعد برای مرحله بعدی بر اساس تحقیقات بعدی ‌کار را پیش می‌بریم. بنابراین فکر می‌کنم تا چند روز آینده این موضوع را به صورت رسمی اعلام کنیم که واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال آغاز شود. نوع واکسن برای این گروه سنی هم به طور رسمی تا چند روز دیگر اعلام می‌کنیم.

 

از تزریق دز سوم واکسن‌های کرونا استقبال نشد

نگرانیم

عین‌اللهی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا، درباره استقبال مردم از تزریق دز سوم واکسن کرونا و همچنین وضعیت اُمیکرون در کشور، گفت: آنطور که ما فکر می‌کردیم، از تزریق دز سوم واکسن کرونا استقبال نشده و حدود ۲۱ تا ۲۲ درصد واکسیناسیون دز سوم انجام شده است. ما بسیار تاکید می‌کنیم که تزریق دز سوم واکسن به سرعت انجام شود. زیرا  ما نگران اُمیکرون هستیم.

 

افزایش ۴برابری بیماران سرپایی کرونا در چند روز اخیر

وی به ایسنا گفت: در چند روز اخیر بیماران سرپایی کرونا در کشور  افزایش یافته و به میزان ۴ برابر افزایش یافته که نگرانی زیادی برای ما ایجاد کرده است. باتوجه به اینکه واکسن در مراکز واکسیناسیون وجود دارد، امیدواریم که مردم مراجعه کنند و استقبال کنند و واکسیناسیون را انجام دهند تا بتوانیم‌این مرحله را پشت سر بگذاریم.

 

وضعیت بیماری در دنیا بد است

برای تزریق دز سوم اقدام کنید

وزیر بهداشت ادامه داد: در کشورهای اطراف ما و در اروپا و آمریکا وضعیت بیماری بسیار در این کشورها بد است. رئیس جمهور که به روسیه سفر کردند در ستاد ملی کرونا اعلام کردند که اوضاع بیماری در روسیه هم بسیار بد است و میزان گرفتاری مردم و مرگ و میر بالاست. در کشور ما فعلا وضعیت‌مان خوب است، اما باید وضعیت خوب را حفظ کرده و همین وضعیت ادامه یابد. لازمه حفظ شرایط فعلی هم این است که مردم به سرعت واکسیناسیون‌شان را تکمیل کرده و دز سوم را هم تزریق کنند.

 

فعلا بازگشایی‌ها به شرط رعایت پروتکل‌ها در حال انجام است

عین‌اللهی درباره وضعیت بازگشایی‌ها نیز گفت: درباره بازگشایی‌ها اعلام شده که با رعایت تهویه مناسب و حفظ فاصله می‌تواند انجام شود. با این حال اگر احتمال بروز مشکل وجود داشته باشد، ممکن است ستاد ملی کرونا تصمیم دیگری اتخاذ کند. فعلا بازگشایی با شرایط رعایت پروتکل‌ها در حال انجام است.

 

در زمینه مناطق محروم، مسوولیم

وی درباره تعویق شش ماهه اعزام پزشکان زن طرحی به مناطق محروم و دورافتاده، گفت: وزارت بهداشت مسوول سلامت همه مردم کشور اعم از تهران، ایلام، اصفهان، سیستان و بلوچستان، بندرعباس و... و. است. ما باید همه مناطق را از نظر سلامت تامین کنیم. افرادی که درس خوانده و متخصص شدند، فقط مربوط به تهران و شهرهای بزرگ نیستند و باید به مردم محروم هم خدمت کنند. برخی از آنها متعهد خدمت هستند. یعنی در زمان امتحان به عنوان افراد متعهد مناطق محروم  تعهد دادند و حتی با نمرات کمتر قبول شدند. امسال هم شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۰ درصد ظرفیت پزشک عمومی را به مناطق محروم و به صورت بومی‌گزینی اختصاص داده است. بنابراین همه ما در زمینه مناطق محروم مسوولیم. به خصوص در شرایط فعلی که باید مراکز درمانی‌مان برای درمان کرونا آماده باشند. به هر حال برای ما قابل پیش‌بینی نیست و ممکن است خدایی نکرده مجددا بیمارانی را در مراکز درمانی داشته باشیم. بنابراین آمادگی باید در تمام‌ کشور ایجاد شود. خدمت متخصصان اعم از زنان و مردان، در کل کشور و در مناطق محروم باید انجام شود.

 

وزیر بهداشت درباره مادران طبیب نیز گفت: خوشبختانه بعد از انقلاب زنان کشور در همه عرصه‌ها شکوفا شدند. به ویژه تقریبا حدود ۶۰ درصد از پرسنل وزارت بهداشت اعم از پزشک و پرستار و ... از خانم‌ها هستند. جامعه ما شامل زنان و مردان است و باید به اندازه زنان کشور متخصص زن، پرستار و ... داشته باشیم. این جلسه هم در جهت قدردانی از زنان متخصص بود که هم در حوزه سلامت کار می‌کنند و هم در خانه زحمت فرزندداری را هم می‌کشند و خدمات‌شان دو برابر است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------