7 مواد غذایی برتر سرشار از آنتی اکسیدان



مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان

 

آنتی اکسیدان‌ها نوعی ترکیب شیمیایی هستند که به طور طبیعی در بدن انسان تولید میشوند و یا در برخی از مواد غذایی پیدا میشوند. آنتی اکسیدان از بدن و سلول‌های خونی در برابر انواع مریضی ها و آسیب ها محافت میکنند. نقش آنتی اکسیدان ها در بدن انسان بسیار ضروری میباشد و کمبود این ترکیب در بدن میتواند بدن شما را در معرض بیماری های مختلف قلبی، دیابت، و سرطان قرار دهد.

 

خوشبختانه، مصرف مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدا‌ن‌ها میتواند کمبود این ترکیب را در بدن شما درمان کند و مقدار آنتی اکسیدان در خون شما را افزایش و خطر مبتلا شدن به بیماری های مختلف را کاهش دهد. این مطلب لیستی از مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان را معرفی کرده است که برای مصرف بدن ضروری است. با ما همراه باشید تا با این مواد غذایی معجزه‌آسا آشنا شوید!

 

شکلات تلخ

 

شکلات تلخ

 

دیدن این مورد برای شکلات دوستان بسیار خبر خوبی میباشد! شکلات تلخ یک ماده غذایی سرشار از آنتی اکسیدان و دیگر مواد غذایی مفید می‌باشد. در هر 100 گرم از شکلات تلخ شما میتوانید تا مقدار 15 میلی مول آنتی اکسیدان را دریافت کنید که نسبت به اکثر مواد غذایی و منابع طبیعی آنتی اکسیدان مقدار بسیار زیادی به حساب می‌آید.

 

علاوه برآن، تحقیقات ثابت کرده که آنتی اکسیدان‌های موجود در کاکائو خواص بسیار زیادی برای سلامت بدن دارد و ریسک مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی و فشار خون را کاهش میدهد.

 

چای سبز

برگ چای و به خصوص چای سبز سرشار از انواع آنتی اکسیدان‌های مختلف است که برای سلامتی بدن بسیار مفید هستند. چای سبز دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان‌های طبیعی میباشد که علاوه بر محافظت از سلول های بدن، از مبتلا شدن به سرطان نیز جلوگیری میکند.

 

چای ماچا نوعی چای سبز است که یک منبع طبیعی آنتی اکسیدان به حساب می‌آید. چای ماچا دارای خواص چربی سوزی و لاغری نیز میباشد که شما میتوانید با مصرف این چای وزن خود را نیز کنترل کنید. چای ماچا یک جایگزین مناسب برای چای سبز است که شما می‌توانید انواع چای ماچا اصل با بهترین قیمت را همین حالا خریداری کنید!

 

بلوبری

درست است که بلوبری‌ها دارای مقدار بسیار کمی کالری است اما سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌ها هستند! در هر 100 گرم بلوبری شما میتواند تا 9.2 میلی مول آنتی اکسیدان را دریافت کنید که این عدد جزو بیشترین مقدار آنتی اکسیدان در میوه ها است. تحقیقات بیشتر درمورد بلوبری ها ثابت کرده است که آنتی اکسیدان‌های موجو در آن، خواص ضد پیری را نیز داراست.

 

آنتی اکسیدان‌ موجود در بلوبری‌ به نام آنتوسیانین دارای خواص زیادی برای قلب میباشد و ریسک مبتلا شدن به بیماری های قلبی را کاهش و مقدار کلسترول خون را نیز کنترل میکند.

 

چای ماسالا

 

چای ماسالا

 

 همانند بقیه موارد، چای ماسالا یکی دیگر از منابع طبیعی آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان‌های موجود در این چای میتواند به کنترل کلسترول خون و فشار خون کمک های بسیار زیادی کند. چای ماسالا یکی از بهترین منابع طبیعی آنتی اکسیدان است که علاوه بر آنتی اکسیدان‌های مختلف، دارای خواص چربی سوزی نیز می‌باشد.

 

اگر شما هم به دنبال مصرف این نوشیدنی بسیار مغذی و مفید برای بدن هستید، به شما پیشنهاد میکنیم که چای ماسالا آماده، فله ای یا کیسه ای را همین حالا تهیه و از مصرف این چای پرخواص بیشترین لذت را ببرید!

 

توت فرنگی 

توت فرنگی جزو محبوب‌ترین توت ها در دنیا به حساب می‌آیند که طعمی شیرین و دلچسب دارند. توت فرنگی یکی از بهترین منابع ویتامین سی و آنتی اکسیدان‌های مختلف است. در هر 100 گرم توت فرنگی، مقدار 5.4 میلی مول آنتی اکسیدان موجود میباشد.

 

رنگ قرمز توت فرنگی‌ها رابطه مستقیم با مقدار آنتی اکسیدان موجود در آنها دارد. نوعی آنتی اکسیدان در توت فرنگی ها باعث کم و زیاد شدن رنگ قرمز آنها میشود . هرچه مقدار آنتی اکسیدان آنها بیشتر، رنگ قرمزی آنها هم بیشتر و برعکس.

 

گردو پکان

گردو پکان یک محصول از آمریکا شمالی است و شکل ظاهری متفاوتی نسبت به گردو های معمولی در ایران دارد. گردو پکان یک منبع طبیعی از چربی های سالم و مواد مغذی می‌باشد که دارای مقدار بسیار زیادی آنتی اکسیدان است. در هر 100 گرم از گردو پکان، مقدار چشمگیر 10.6 میلی مول آنتی اکسیدان یافت میشود که جزو بالاترین مقادیر طبیعی آنتی اکسیدان است.

 

به علاوه آن، گردو پکان میتواند به طور مستقیم مقدار آنتی اکسیدان‌های موجود در خون را افزایش دهد و خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی را کاهش دهد. گردو پکان دارای مقدار زیادی چربی و کالری میباشد و اگر شما در رژیم های خاص لاغری هستید، مصرف مقدار زیادی از این گردو به شما پیشنهاد نمیشود.

 

کنگر فرنگی

کنگر فرنگی یک نوع سبزیجات به شمار میرود که دارای طعم دلچسب و مقدار بسیار زیادی مواد مغذی میباشد. کنگر فرنگی از زمان های قدیم به عنوان یک داروی خانگی برای درمان مشکلات مربوط به کلیه و کبد استفاده می‌شده. در هر 100 گرم کنگر فرنگی، مقدار 4.7 میلی مول آنتی اکسیدان وجود دارد ه علاوه بر داشتن آنتی اکسیدان، کنگر فرنگی منبع طبیعی مواد معدنی و فیبر نیز می‌باشد. 

 

مقدار آنتی اکسیدان موجود در نگر فرنگی میتواند تا حد بسیار زیادی به نوع روش آماده سازی آن مربوط شود. جوشاندن کنگر فرنگی میتواند تا هشت برابر مقدار آنتی اکسیدان آن را افزایش دهد. بخارپز کردن کنگر فرنگی به منظور پختن آن میتواند تا پانزده برابر مقدار آنتی اکسیدان موجود در آن را افزایش دهد. و در آخر، سرخ کردن کنگر فرنگی میتواند به حد چشمگیری مقدار آنتی اکسیدان موجود در آن را کاهش دهد.

 

کلام آخر

آنتی اکسیدان‌ها ترکیب‌های ضروری برای بدن هستند که خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی و سلولی را در بدن شما کاهش میدهند. این مقاله معرفی کاملی درمورد مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان را به شما ارائه میدهد که میتواند در انتخاب شما کمک بزرگی باشد!

 

نویسنده: امیرحسین نظری 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024