نامه نمایندگان اصفهان به رئیس جمهور برای رسیدگی فوری به احیای زاینده‌رود



اخبار,اخبار سیاسی,نمایندگان اصفهان

جمعی از نمایندگان استان اصفهان در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار رسیدگی فوری به مسئله احیای زاینده‌رود و تذکر جدی به وزارت نیرو شدند.

به گزارش تسنیم، رودخانه زاینده‌رود با وجودی که چندین سال است با بحران کم‌آبی دست‌ و پنجه نرم می‌کند، اما همچنان مورد بی‌لطفی مسئولان به‌ویژه وعده‌های رئیس‌جمهور دولت تدبیر و امید واقع‌ شده است.

 

حتی با تصویب رسیدگی به این امر در هیئت دولت، شورای عالی آب واکنش مناسبی نسبت به این موضوع نداشته و مصوبات این شورا از جمله اجرای سریع‌تر بهشت‌آباد، حذف برداشت‌های غیرقانونی بالادست و ساماندهی رودخانه زاینده‌رود برای احیای این رودخانه مورد پیگیری قرار نگرفته است. از طرفی نیز تهیه و تنظیم طرح ستاد احیای زاینده‌رود به وزارت نیرو واگذارشده، وزارتی که در این ناکامی‌ها نقش بسیاری داشته و متهم اصلی خشکی زاینده‌رود است.

 

در همین راستا نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار پیگیری و تذکر جدی به وزارت نیرو نسبت به تغییر رویکرد خود برای احیای زاینده‌رود و همچنین تشکیل یک واحد مستقل با زمان‌بندی مناسب برای بازبینی طرح پیشنهاد شده، قبل از سفر رئیس‌جمهور به اصفهان شدند.

 

نمایندگان ضمن درخواست فوری به رسیدگی به مسئله احیای زاینده‌رود و آب اصفهان، تأکید کردند که منظور از تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود، ایجاد یک مدیریت قوی برای جبران ضعف‌های اجرایی در عملیاتی شدن مصوبات قانونی شورای عالی آب و شورای هماهنگی توزیع عادلانه آب زاینده‌رود است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------