آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

تابش: قیمت بنزین نباید از یک لیتر آب آشامیدنی کمتر باشد



اخبار,اخبار سیاسی,محمدرضا تابش
محمدرضا تابش، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با اشاره به اینکه حدود یک هزار میلیارد تومان یارانه پنهان داریم، گفت: تدبیر و خرد حکم می‌کند در این شرایط اقتصادی، قیمت بنزین از یک لیتر آب آشامیدنی کمتر نباشد.، در عین حال با وجود افزایش نرخ ارز و کاهش قدرت خرید مردم، یارانه اقشار آسیب‌پذیر باید به طور مستقیم یا غیرمستقیم افزایش یابد.

محمدرضا تابش، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، درباره اینکه طی سال‌های گذشته چقدر از اهداف هدفمندی یارانه‌ها محقق شده است، گفت: تا زمانی که قیمت ارز به این شدت افزایش پیدا نکرده بود برخی از اهداف منبعث از هدفمندی یارانه‌ها، از جمله کاهش ضریب جینی که تعیین‌کننده اختلاف طبقاتی است، محقق شده بود، اما با افزایش قیمت ارز و ثابت ماندن یارانه‌ها، گپ و فاصله طبقات فقیر و غنی زیادتر شد.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در پاسخ اینکه برنامه مجلس و دولت درباره برنامه هدفمندی چیست و آیا قرار است بنزین سهمیه‌ای شود یا قیمت آن افزایش یابد، توضیح داد: در حال حاضر حدود یک هزار میلیارد تومان یارانه پنهان داریم که البته برآوردها نشان می‌دهد بیش از این رقم است. تدبیر و خردمندی حکم می‌کند در این شرایط اقتصادی قیمت بنزین از یک لیتر آب آشامیدنی کمتر نباشد، به همین دلیل باید تصمیمات جدیدی گرفته شود.

 

تابش ادامه داد: این تصمیمات باید خردمندانه، سنجیده و طبق ملاحظات اقتصادی اتخاذ شود تا رضایت‌مندی مردم خصوصاً طبقه تهیدست را در پی داشته باشد. بنابراین بر مبنای گزارش‌هایی که مرکز پژوهش‌ها به دولت داده است، باید به تصمیم خردورزانه و کلان ملی برسیم.

 

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: هم دولت و هم مرکز پژوهش‌ها مطالعات زیادی در این باره انجام داده‌اند و این مطالعات باید در بستر کمیسیون‌های تخصصی مجلس چکش‌کاری شوند و خروجی آن را هرچه باشد به عنوان خرد جمعی قبول کنیم و به اجرا درآوریم.

 

عضو فراکسیون امید مجلس در پاسخ اینکه با توجه به شرایط فعلی کشور، آیا میزان یارانه اقشار آسیب‌پذیر افزایش خواهد یافت یا خیر، توضیح داد: با وجود افزایش نرخ ارز و کاهش قدرت خرید آحاد مردم خصوصاً طبقات ضعیف جامعه، طبعاً باید مستقیم یا غیرمستقیم یارانه اعطایی به اقشار آسیب‌پذیر افزایش یابد.

 

محمدرضا تابش در پایان گفت: البته در این باره اقداماتی هم صورت گرفته است و مقرری‌ای که کمیته امداد و سازمان بهزیستی به مددجویان خود می‌پردازند، نسبت به قبل بهتر شده و موارد دیگری مثل کمک‌هزینه در بودجه 98 آمده است و کمک‌هزینه تحصیل و مسکن اعطا می‌شود. بنابراین چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم باید این کمک‌ها افزایش پیدا کند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------