آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

امام جمعه موقت تهران: دولت از مردم به خاطر شیوه اجرای افزایش قیمت بنزین عذرخواهی کند



اخبار,اخبار سیاسی,علی اکبری
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: دولت از مردم به خاطر شیوه اجرای افزایش قیمت بنزین عذرخواهی کند.

به گزارش فارس،‌ حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه عبادی-سیاسی این هفته تهران طی سخنانی اظهار داشت: گوینده باید به صحبت‌های خود فکر کند که چه عواقبی دارد. این روی جماعتی از مخاطبان اثر می گذارد، چرا که تمام مسئولیت سخنانمان بر عهده خود ماست.

 

وی افزود: هر سخنی که از زبان شما بیرون بیاید و پرتاب شود، توسط فرشتگان مامور دریافت می‌شود و در نامه اعمال حفظ می‌شود و تمام عواقب سخن شما به شما برمی گردد.

 

امام جمعه موقت تهران در ادامه عنوان کرد: هنگامی که سخنی بر زبان شما جاری شد  مسئول سخن هستید و عواقب آن بر عهده خودتان است. گاهی برخی سخنانی مطرح می‌کنند که یک تخریب به وجود می آورد یا حقی را تضعیف می‌کند و دل‌هایی را می‌شکنند و آبرو هایی را به مخاطره می‌اندازد و به حریم و حقوق مردم و دیگران وارد می‌شود. این از مصادیق ظلم است و خداوند آن را رها نخواهد کرد.

 

*صاحب سخن باید از عهده سخنی که گفته بربیاید

وی با بیان اینکه صاحب سخن باید از عهده سخنی که گفته بربیاید،‌گفت: سخنانی که برخی افراد مطرح می‌کنند گاهی در خانواده‌ها و جوامع اختلاف ایجاد کرده یا دل شکسته شده و یا برای جامعه دردسر ایجاد می‌کند؛ اینها ظلم لایترک است و ثبت می‌شود.

 

علی اکبری ادامه داد: زبان ما در اکثر اوقات کار دست ما می‌دهد. انسان خردمند زبانش را صیانت و حفظ می‌کند و آنچه را که می خواهد بگوید می‌سنجد که اصلا باید صحبت کند یا نه و در این صورت چه چیزی باید بگوید و چگونه حرف بزند لذا باید عواقب آن را در نظر بگیرد.

 

وی افزود: برخی خیلی خوشحال می‌شوند از این که مطلبی را که می‌گویند و مطالبی که می نویسند گروه‌های زیادی می بینند. اگر این سخنان اشاعه فحشا داشته باشد هر نفری که بیشتر ببیند بدبخت تر می‌شوند چرا که باید مسئولیت آن را بر عهده بگیرد و پاسخ‌دهد.

 

*برخی خیلی بی حساب سخن می‌گویند

علی اکبری گفت: امثال ما که منبر و تریبون داریم و مسئولان و کسانی که سخنان آنها در جامعه موج می‌اندازد، ابعاد پیدا می‌کند و آثار کوتاه و بلند مدت پیدا می‌کند، باید حواسشان باشد که سخنش آن سخن سدید باشد. برخی خیلی بی حساب سخن می‌گویند معلوم می‌شود که نفهمیده اند و فکر نکرده‌اند.

 

وی گفت: ما به اصلاح وضعیت کلامی خیلی احتیاج داریم و باید به همدیگر کمک کنیم تا این سخنان را که آنگونه که خدای متعال می‌پسندد بیش از پیش رعایت کنیم.

 

*دولت از مردم به خاطر شیوه اجرای افزایش قیمت بنزین عذرخواهی کند

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش تاکید کند: دولت از مردم به خاطر شیوه اجرای افزایش قیمت بنزین عذرخواهی کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------