آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

قبر‌هایی که دردسر ساز شد/ آیا مقامات ایران در اعلام خبر شیوع کرونا در قم پنهان کاری کردند؟ +تصاویر ماهواره‌ای



اخبار,اخبار سیاسی,دفن فوت شدگان کرونا در قم
تصاویر ماهواره‌ای از بهشت معصومه قم در رسانه‌های غربی دست به دست می‌شود. رسانه‌های غربی نوشتند این تصاویر نشان می‌دهد قبل از اعلام علنی شیوع کرونا در کشور، مقامات شهر قم خود را برای تعداد قابل توجهی قربانی آماده کرده بودند.

به گزارش رویداد۲۴، واشنگتن پست اخیرا گزارشی منتشر کرده و در آن مدعی شده مقامات ایران از مدت‌ها قبل از اعلام علنی شیوع ویروس کرونا در کشور از این مهم اطلاع داشته و برای کشته شدگان احتمالی این ویروس اقدام به احداث قبر‌هایی در محل‌های مشخص کرده‌اند.

 

این رسانه در گزارش خود نوشته دو روز بعد از اینکه ایران اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا را در کشور اعلام عمومی کرده است، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد در نزدیکی شهری که در آن شیوع ویروس گزارش شده قبرستانی را احداث کرده اند.

 

این رسانه تصاویر ماهواره‌ای را منتشر کرده که نشان می‌دهد در بهشت معصومه شهر قم در ۸۰ کیلومتری تهران قبر‌های جدیدی در تاریخ ۲۱ فوریه (دوم اسفند) حفر شده‌اند؛ قبر‌هایی که به سرعت خود ویروس زیاد شده‌اند. اواخر ماه فوریه دو گودال بزرگ به ابعاد نزدیک به ۹۰ متر در عکس‌های هوایی قابل شناسایی است.

اخبار,اخبار سیاسی,دفن فوت شدگان کرونا در قم

 

این رسانه مدعی شده به گفته کارشناسانی که ویدئو‌ها و تصاویر ماهواره‌ای را بررسی کرده‌اند، این قبر‌های جدید به این معنا بوده‌اند که پیش بینی می‌شده ویروس کرونا تعداد قابل توجهی قربانی به جای خواهد گذاشت.

 

واشنگتن پست به تعداد کشته شدگان اعلام شده از سوی دولت ایران اشاره کرده و گفته تصاویر ماهوار‌های نشان می‌دهد تعداد کشته شدگان بسیار بیشتر از آن چیزی است که اعلام عمومی شده است.

 

مکسار تکنولوژی که یک کمپانی تحلیل داده‌های ماهواره‌ای در کلرادو آمریکاست درباره این تصاویر در گزارشی که در وبسایت اسپیس منتشر شده گفته سایز این قطعات حفر شده و سرعت حفر آن‌ها با فعالیت‌های پیشین به کلی متفاوت است. علاوه بر این عکس‌های ماهواره‌ای و ویدئو‌های پست شده در شبکه‌های اجتماعی از قبرستان بهشت معصومه نشان می‌دهد تعداد قبر‌ها در این قبرستان افزایش چشمگیری داشته است.

 

مکسار تکنولوژی تصاویر ماهواره‌ای ۲۸ اکتبر و اول مارس از بهشت معصومه را با هم مقایسه کرده است. این تصاویر نشان می‌دهد تعداد قابل توجهی قطعه در این قبرستان پر شده و تعداد زیادی قبر جدید احداث شده است.

 

تصویر بهشت معصومه- اول مارس

اخبار,اخبار سیاسی,دفن فوت شدگان کرونا در قم

 

تصویر بهشت معصومه- 28 اکتبر

اخبار,اخبار سیاسی,دفن فوت شدگان کرونا در قم

 

سی ان ان با دو تن از کارکنان بخش درمان قم مصاحبه کرده است. این رسانه به نقل از این عوامل نوشته برخی ملزومات تشییع جنازه در اسلام نظیر شستن جنازه برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در مورد کشته شدگان اجرا نمی‌شود.

 

انتشار تصاویر بازتاب زیادی در ایران داشته است. رمضانی رئیس پذیرش آرامستان بهشت معصومه قم درباره تصاویر منتشر شده در صفحات مجازی به صداوسیما گفته« ما طبق روال گذشته برای خدمات‌دهی مطلوب به مراجعه کنندگان قبر‌هایی از پیش ساخته شده را فراهم می‌کنیم تا بتوانیم در مقابله با هرگونه مراجعه‌ای بهترین عملکرد را ارائه دهیم.»

 

او همچنین گفته «قطعه ۴۱ و به ویژه ۴۲ که از جمله قطعات بحران این آرامستان به شمار می‌روند از این قاعده مستثنی نبوده و در شرایط کنونی کشور که تعدادی از هموطنان جان خود را بر اثر بیماری کووید ۱۹ یا ویروس کرونا از دست می‌دهند طبق دستورهای کشوری و مدیریت آرامستان بهشت معصومه قم در این قطعه و در قبر‌های از پیش ساخته شده مراحل کفن و دفن متوفیان این بیماری صورت می‌گیرد.»

 

تصاویر ماهواره‌ای از حرم حضرت معصومه نیز در رسانه‌های غربی دست به دست می‌شود. این تصاویر که تاریخ ۲۵ سپتامبر را با اول مارس مقایسه کرده نشان می‌دهد حرم حضرت معصومه (س) به شدت خلوت شده است.

اخبار,اخبار سیاسی,دفن فوت شدگان کرونا در قم

 

این تصاویر در حالی با عناوینی نظیر پنهانکاری مقامات ایران درباره شیوع این ویروس دست به دست میشود که دو هفته پیش مقامات شهر قم از حفر قبر‌های بیشتر خبر داده بودند

 

اسفندیار باتمان قلیچ تحلیلگر و بنیانگذار سایت بورس و بازار در توییتر خود نوشته این قبر‌ها در رسانه‌های ایران نیز بازتاب داشتند. مقامان محلی دو هفته پیش در ۲۵ فوریه گفته بودند برای آمادگی بیشتر اقدام به حفر قبر کرده‌اند. در نتیجه این تصاویر اگرچه نشان دهنده یک وضعیت ناراحت کننده است، اما تعجب‌آور نیست.

 

با این وجود بسیاری معنقدند اعلام اولین مورد ابتلا به کرونا در ایران با هدف عدم کاهش مشارکت در انتخابات مجلس دیرتر از زمان واقعی آن اعلام شده است. انتخابات یازدهمین دره مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۹۸ و همزمان با نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری استان‌های تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم برگزار شد.

 

ریچارد برنان رییس هیات اعزامی سازمان جهانی بهداشت به ایران که برای بررسی وضعیت ویروس کرونا به قم سفر کرده بود، شنبه شب ۱۷ اسفندماه در دیدار با سرمست استاندار قم گفته بود: نخستین کیس ویروس کرونا در ایران، ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن) ثابت شد و از همان دقایق اولیه، جمهوری اسلامی در راستای مقابله با شیوع این ویروس تلاش کرد.

 

به گزارش رویداد۲۴  همه‌گیری جهانی ویروس کرونا در ایران رسماً در تاریخ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ تأیید شد. هرچند پیش از این نیز موارد مشکوک به بیماری کووید-۱۹ در ایران گزارش شده بود، ولی مقامات وزارت بهداشت ایران تمام آن‌ها را رد کرده بودند.روز چهارشنبه ۱۴ اسفند حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران گفت که شیوع ویروس جدید کرونا تقریباً تمامی استان‌های کشور را دربرگرفته است.

 

در ۳۰ بهمن روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد که نتایج آزمایش اولیه ۲ مورد از موارد مشکوک از نظر ابتلا به ویروس کرونا مثبت گزارش شده است. در همین روز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد که در چهار روز گذشته شاهد گسترش بیماری‌های تنفسی در قم بودیم و طی این مدت ۲ نفر در یکی از بیمارستان‌های قم بر اثر بیماری تنفسی فوت کردند و امروز تست اولیهٔ این دو فرد در مورد بیماری کرونا مثبت اعلام شد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------