آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

نامه کواکبیان به عضو کنگره آمریکا برای تعلیق تحریم‌ها



اخبار,اخبار سیاسی,کواکبیان
رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی در نامه ای به یک عضو کنگره آمریکا با تاکید بر اینکه تحریم‌های آمریکا دسترسی مردم ایران را به نیازهای بهداشتی و دارویی را مختل کرده است ابراز امیدواری کرد که کوشش‌های نمایندگان مخالف تحریم‌های یکجانبه در کنگره منجر به رفع این تحریم‌های غیر انسانی و ظالمانه شود.

به گزارش ایسنا متن نامه مصطفی کواکبیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به ایلهان عمر عضو کنگره آمریکا که اخیرا خواستار تعلیق تحریم‌های آمریکا علیه ایران شده بود، به شرح زیر است:

 

«بسم الله الرحمن الرحیم
خانم ایلهان عمر
عضو محترم کنگره ایالات متحده آمریکا
عالیجناب؛


همانگونه که مطلعید در حال حاضر ویروس کرونا به‌عنوان یک بیماری همه‌گیر، بر سلامت مردم بسیاری از کشورها از جمله ایران تاخته و علاوه بر قربانی نمودن مردم بی‌گناه، هزینه‌های سنگینی را بر اقتصاد ملی کشورها وارد کرده است.


اکنون که این مسئله کاملا مشخص شده است ویروس کرونا یک تهدید جدی برای سلامت انسان‌ها است و کل جامعه بشری را بدون محدودیت تحت تاثیر قرار می‌دهد ضروری است که تمامی کشورها متفقا در برابر این بیماری مصیبت‌بار، بدون در نظر گرفتن اختلافات سیاسی و تفاوت‌های جغرافیایی ایستادگی نموده و با همدیگر در کاهش آثار مخرب انسانی، اقتصادی و اجتماعی آن همکاری نمایند.


با این وجود درحالی که طی هفته‌های گذشته مردم ایران با آسیب‌های این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند و نیازمند حمایت‌های بین‌المللی و همکاری در مبارزه سخت و بی امان علیه گسترش این ویروس می‌باشند، متأسفانه دولت آمریکا به تنگ‌تر کردن حلقه محاصره اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران مبادرت نموده و تهدیدهای تحریمی علیه خریداران نفت کشور که تنها منبع مالی مبارزه با ویروس کروناست را ادامه می‌دهد و از این وضعیت به عنوان ابزاری علیه ملت ایران استفاده می‌کند.


اقدامات خصمانه دولت آمریکا در شرایط فعلی، نه تنها منجر به بدتر شدن وضعیت فعلی شده، بلکه اختلال گسترده‌ای در دسترسی مردم به نیازهای بهداشتی و دارویی‌شان ایجاد کرده است.


بی‌تردید وضعیت جهان امروز به شکلی است که به جرأت می‌توان گفت همه مردم این کره خاکی سوار بر یک قایق هستند و اگر این قایق آسیب ببیند تمامی سرنشینان آن آسیب خواهند دید.


به همین دلیل دولت آمریکا باید از اینکه سلامت عمومی را فدای اهداف متکبرانه سیاسی خود نماید، خودداری کند و از رفتارهای بی‌رحمانه خود که سلامت و جان مردم ایران را  مورد هدف قرار داده است، دست بردارد؛ این رفتارها برخلاف اخلاق و هنجارهای پذیرفته شده بین‌المللی نیز هستند.


اینجانب به عنوان دبیر کل یک حزب سیاسی و مدیر مسئول یک روزنامه سراسری در جمهوری اسلامی ایران معتقدم احزاب سیاسی در سرتاسر جهان با هر ماهیتی و رسانه‌های جمعی به عنوان ستون‌های اصلی دموکراسی، باید این اقدام غیرقانونی دولت آمریکا را در نظر داشته و با صدای بلند آن را محکوم نمایند.


آمریکا برخلاف ادعایش در حال فریب افکار عمومی است و تحریم‌های اقتصادی آن، با هدف محروم‌سازی مردم ایران از دریافت کمک‌های بین‌المللی و حتی خرید اقلام و تجهیزات پزشکی طراحی شده و در حال اجرا است. از این‌رو دولت ایالات متحده آمریکا باید موانعی که بر سر راه توسعه سلامت جهانی است را از میان بردارد و با دست کشیدن از اقدامات لجوجانه خود، به مبارزه با این ویروس کمک نماید.


اعتراض‌های روزهای اخیر سرکار عالی به سیاست‌های دولت آمریکا در تحریم مردم ایران، امیدبخش بوده‌اند، از این‌رو امیدوارم این تلاش‌های انسان‌دوستانه با همراهی سایر نمایندگان مدافع واقعی حقوق بشر منجر به برچیده شدن تحریم‌های ظالمانه و رساندن دارو و اقلام بهداشتی به مردم ایران برای مبارزه با ویروس کرونا گردد.


در پایان به عنوان یک معلم علوم سیاسی از سرکارعالی و تمامی اساتید دانشگاه‌های کشورهای مختلف خواهانم دولتمردان را به رعایت وظایف انسانی بدون ملاحظه مقاصد و اهداف سیاسی، راهنما باشید.»

 


تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

    sdfgdfgdfg

    تور مسافرتی کیش

    تست دوم

    sdfgdfgdfg

    تور مسافرتی کیش

    تست دوم

    بهترین کیفیت

    تخفیف فوق العاده

    شماره تماس 09355103223 www.beytoote.com
    sdfgdfgdfg sdfgdfgdfg sdfgdfgdfg

    تور مسافرتی کیش

    تست دوم

    بهترین کیفیت

    تور مسافرتی کیش

    تست دوم

    بهترین کیفیت

    sdfgdfgdfg sdfgdfgdfg sdfgdfgdfg

    تور مسافرتی کیش

    تور مسافرتی کیش

    تست دوم

    بهترین کیفیت

    تخفیف فوق العاده

    sdfgdfgdfg