آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

لاریجانی: تعداد زیادی از نمایندگان به کرونا مبتلا شده اند



اخبار,اخبار سیاسی,لاریجانی
رئیس مجلس در حاشیه بازدید از بیمارستان امام خمینی تهران گفت: برخی رسانه‌های خارجی به خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب ایران در مقابله با کرونا اذعان کرده‌اند.

به گزارش انتخاب، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی گفت: پیشرفت کار از نظر عمرانی در بیمارستان امام خمینی تهران نسبت به سایر پروژه‌ها خوب است. این در حالی است که ظرف مدت ۵ سال اخیر این پروژه ۸۲و نیم درصد پیشرفت داشته است.

 

وی افزود: باید به موازات کار عمرانی باید فکری برای تجهیزات و پرسنل بیمارستان کرد. چرا که برخی نیازها ارزی است و برخی ریالی؛ مقداری از نیازهای ریالی در بودجه عمرانی سال ۹۸ وجود داشت که البته همه آن تخصیص پیدا نکرد ولی باید بخشی از کمبودهای بودجه در سال ۹۹ تامین شود.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پروژه و بیمارستان امام خمینی (ره) تهران ملی بوده و مرجع است که باید برای تامین نیازهای ارزی آن فکری اساسی کرد.

 

لاریجانی خاطرنشان کرد: امروز گزارشی از سوی رئیس بیمارستان امام خمینی در مورد وضعیت بیماران کرونایی ارائه شد که نشان داد که حجم زیادی از پرسنل بیمارستان با صداقت کامل و وجدان و اخلاق حرفه‌ای بالا و مهم توانسته‌اند خدمات زیادی به بیماران ارائه دهند.

 

وی گفت:‌بخشی زیادی از عزیزان مبتلا به کرونا پس از بهبودی از آی‌سی‌یو خارج شده و بهبود پیدا کردند اما در مجموع مردم باید پروتکل لازم رعایت بهداشت به منظور عدم مبتلا شدن به کرونا را رعایت کنند که حضور در منزل از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ پزشکان زیادی در چند روز اخیر در تماس با من از حجم سفرهای نوروزی مردم ابراز نگرانی کردند چرا که این موضوع می‌تواند ضایعاتی را در کشور به وجود آورد و حتی میزان شیوع بیماری را افزایش دهد.

 

لاریجانی با اشاره به ۱۳ فروردین روز طبیعت از مردم خواست امسال برای حضور در طبیعت مردم بیرون نروند چرا که ممکن است واقعه و مشکلی برای خود و دیگران ایجاد کنند.

 

وی افزود: خدمات کادر پزشکی و پرستاری بیمارستان امام خمینی (ره) بسیار ستودنی است و از همه آنها تشکر می‌کنم. این در حالی است که وقتی کار تیم پزشکی ایران با سایر کشورها مقایسه می‌شود مابه التفاوت وجدان و کار حرفه‌ای را پی خواهیم برد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود:‌ وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا تدابیر خوبی کردند ولی در برخی جاها رعایت مسائل بهداشتی در جامعه در کل کشور صورت نگرفته است. این در حالی است که برخی رسانه‌های خارجی به خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب ایران در مقابله با کرونا اذعان کرده‌اند.

 

لاریجانی افزود: هر قدر بتوانیم حضور بیشتری در منزل داشته باشیم عواقب کار علیرغم سختی کار در منزل آسان خواهد بود که می‌تواند برای خود و خانواده‌مان مفید باشد.

 

وی تصریح کرد: حضور مردم در ۱۳ فروردین و دل طبیعت می‌تواند در مجموع مردم را دچار مشکلات اساسی کند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره برنامه مجلس برای استمرار جلسات مجازی گفت: بعد از تعطیلات نوروزی، مجلس شروع به کار خواهد کرد ولی این کار با رعایت پروتکل‌های مناسب و کنترل شده از سوی مسئولان و نمایندگان خواهد بود.

 

لاریجانی گفت:‌مراجعه مردم به نمایندگان و مواجهه آنان با مردم و انتخابات اسفند ماه وضعیت مجلس ایران را با دیگر کشورها متفاوت کرده بود و به همین دلیل وزیر بهداشت نامه‌ای به مجلس نوشت و خواستار عدم تشکیل جلسات مجلس شده بود. البته تست‌های گرفته شده از نمایندگان هم نشان داد که حجم زیادی از آنها با کرونا درگیر بودند.

 

وی تاکید کرد:‌ استفاده از سیستم‌های دیجیتال دو سویه در مجلس قرار دارد که البته یک جلسه به صورت مجازی برگزار شده ولی قرار است فردا (سه‌شنبه) نشست دوم مجازی مجلس هم برگزار شود اما در مجموع امیدوارم نشست علنی مجلس بعد از تعطیلات نوروز آغاز شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------