آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

چرا رئیسی مسئولیت کارهای خود و دولتش را قبول نمی کند؟

رئیسی و دولتش نه‌تنها مسئولیت تصمیم خود در اواخر سال ۱۴۰۱ و اقدامات مجموعه وزارت کشور و دیگر ارکان ذیربط را نمی‌پذیرند، بلکه شبکه های…

نماینده پیشین مجلس: رئیس‌جمهور ۱۰درصد اختیار دارد



اخبار,اخبار سیاسی,ناصر قوامی
نماینده پیشین مجلس گفت: اساسا در جمهوری اسلامی، اختیارات رئیس جمهور و دولت در کشور 10 درصد است و شاید 90 درصد اختیارات در دستان قدرت های دیگر است.

حجت الاسلام «ناصر قوامی»، نماینده پیشین مجلس، در این باره که نمایندگان با وجود گذشت شش ماه از عمر  مجلس، هنوز نتوانسته‌اند قوانینی را در راستای معیشت مردم به تصویب برسانند، به برنا گفت: مجلس، طرح‌هایی را که می‌خواهد تصویب کند اگر برای دولت بار مالی داشته باشد، خلاف قانون اساسی است و رد می‌شود. از این مجلس تاکنون هر چه دیدیم همین است که می بینیم؛ از این مجلس بیش از اینها انتظار نمی‌رود و کاری از دستش بر نمی‌آید که بخواهد، انجام بدهد چه برسد به اینکه مصوبه ای را به نفع مردم تصویب کند.

 

او افزود: بنده فکر نمی کنم، این نمایندگان در این دوران چهار ساله در فکر حل مشکلات مردم باشند. 

 

قوامی با اشاره به اینکه نمایندگان به جای اجرای شعارهایشان، به دولت حمله می‌کنند، تصریح کرد: اساسا در جمهوری اسلامی، اختیارات رئیس جمهور و دولت در کشور 10 درصد است و شاید 90 درصد اختیارات در دستان قدرت های دیگر است. بنابراین این نهادها همواره نیاز به دولتی داشتند که همه مشکلات را به گردن آن رئیس جمهور و دولت، بیندازند. 

 

این چهره سیاسی اصلاح طلب عنوان کرد: از این رو بنده بر این باورم که در این دوره هم، وضعیت بدین گونه است و تا یک سال باقی مانده ریاست جمهوری روحانی، همه تلاش مجلس و نهادهای قدرت این است که مشکلات را به گردن دولت و رئیس جمهور بیندازند. درحالی که 90 درصد عامل ایجاد مشکلات برای کشور از سوی بخش‌های دیگر است نه اینکه، از سوی دولت و رئیس جمهور باشد.

 

این نماینده پیشین مجلس اظهار کرد: بنابراین این روش همچنان برقرار خواهد بود و تمام کاسه و کوزه‌ها را بر سر دولت و رئیس جمهور می‌شکنند تا اینکه خودشان را مبرا از مشکلات، بدانند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------