آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نماینده مجلس: بازگشت گشت ارشاد کار دولت است؛ وزارت کشور راسا آن را اداره می‌کند

بیگی درباره نقش رئیسی بابت بازگشت گشت ارشاد گفت: آقای رئیس جمهور در چندین صحبت خود گفته‌اند بساط بی حجابی را از کشور جمع می‌کنند. در نشست…

رهبر انقلاب: واردات واکسن کرونا از آمریکا و انگلیس ممنوع است/ ما هیچ اصرار و عجله ای نداریم که آمریکا به برجام برگردد



اخبار,اخبار سیاسی,رهبر انقلاب
رهبر انقلاب ورود واکسن کرونای آمریکایی به ایران را ممنوع اعلام کردند.

به گزارش خبرآنلاین، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب در بخشی از بیانات خود در سالروز حماسه 19 دی فرمودند:  واکسنی که برای کرونا آماده شد، مایه افتخار و عزت کشور است. این را انکار نکنند. البته از طرق مختلفی هم دنبال می‌کنند. وقتی این سانتریفیوژهای هسته‌ای را جوان ها درست کردند، چند نفر از بزرگان علمی به من نامه نوشتند که گول این‌ها را نخورید. عین همین قضیه در مورد سلول‌های بنیادی بود. وقتی توانستند سلول‌های بنیادی را انجام بدهند، یک عده‌ای باز پیام می‌دادند که باور نکنید.

 

ایشان فرمودند: برخی آمدند به من گفتند این‌ها قابل قبول نیست. تست انسانی واکسن کرونا شد. ان‌شاء الله بهترش را هم درست خواهند کرد و کامل‌تر خواهد شد. این مایه افتخار است. از همه دست‌اندرکاران تولید واکسن تشکر می‌کنم.

 

رهبری معظم تاکید کردند: ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. اگر آمریکایی‌ها توانسته بودند، واکسن درست کرده بودند، وضعیت خودشان اینگونه نبود. به این‌ها اعتماد و اطمینان هم نیست. گاهی این‌ها می‌خواهند روی  ملت‌های دیگر امتحان کنند. البته من به فرانسه هم خوش‌بین نیستم چون سابقه ورود خون‌های آلوده را داریم.

 

رهبر انقلاب به آمریکایی ها: اصراری نداریم به برجام بازگردید/ تعهد در مقابل تعهد

حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر انقلاب در بخشی از بیانات امروزشان به مناسبت حماسه ۱۹ دی، به موضوع برجام اشاره کردند و فرمودند: می گویند آمریکا به برجام برگردد یا برنگردد، ما هیچ اصرار و عجله ای نداریم که آمریکا به برجام بازگردد. مساله ما برگشتن یا برنگشتن آمریکا نیست. مطالبه منطقی و عقلانی ما رفع تحریم هاست. 

 

ایشان فرمودند: تحریم ها باید برداشته شود. این حق غصب شده ملت ایران است. آمریکا و اروپا که اویزان آمریکاست باید به وظیفه خود عمل کنند و تحریم ها را بردارند.

 

رهبری معظم اظهار داشتند: اگر تحریم ها برداشته شد برگشت آمریکا به برجام معنایی خواهد داشت. مساله خسارت ها هم وجود دارد که در مراحل بعدی دنبال خواهد شد اگر تحریم ها برداشته نشد برگشت آمریکا به برجام نه تنها به نفع ما نیست بلکه به ضرر ما هم خواهد بود و نفعی هم ندارد.

 

ایشان تاکید کرد: البته من به مسئولان هم در دولت و هم مجلس گفتم در این زمینه ها با دقت و رعایت کامل ضوابط پیش بروند و عمل کنند.

 

رهبر انقلاب فرمودند: نکته دوم اینکه تصمیم مجلس و دولت درباب لغو تعهدات برجامی تصمیم درست، منطقی و عقلایی است و قابل قبولی است. وقتی طرف مقابل به هیچکدام از تعهداتش در برجام عمل نمی کند معنی ندارد که جمهوری اسلامی به همه تعهدات خودش در برجام عمل کند. 

 

ایشان اظهار داشتند: لذا از مدتی پیش تدریجا برخی تعهدات لغو شد و اخیرا هم تعهدات دیگری را کنار گذاشتند، اگر آنها به تعهداتشان برگردند ما هم به تعهدات هم برمی گردیم. از اول هم گفتم تعهد در مقابل تعهد. کار آنها در مقابل کار ما. هرکاری ما باید بکنیم باید متناظر با آن آنها انجام دهند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------